Tématem této diplomové práce je projekt kompetenčního modelu pro nové rekruty k Policii ČR, s přihlédnutím ke snížení velmi vysoké neúspěšnosti uchazečů žádající vstup do služebního poměru. První, teoretická část, osvětluje základní pojmy, kterými jsou kompetence a především kompetenční model, poukazuje na proces tvorby kompetenčního modelu, sběr informací a dat pro jeho vyhotovení, validizaci a zavedení. Praktická část se zaměřuje na projekt, který má přinést informace spojené se způsobilostmi uchazečů a jejich porovnání s nově vytvořeným kompetenčním modelem. Půjde tedy o analýzu podmínek výběrového řízení k Policii ČR, návrh kompetenčního modelu, ověření jeho funkčnosti a zhodnocení rizik spojených s realizací navrženého modelu. V závěrečné části je shrnut přínos práce, její využití v praxi a porovnání výsledků sledované skupiny.
Anotace v angličtině
The project of the diploma thesis has been focused on the competency model for new recruits to the Police of the Czech Republic with regard to reducing the very high failure rate of candidates. The first, theoretical part has explained basic concepts of competence and especially competency model, it has showed the process of creating a competency model, collection of information and data for the preparation, validation and implementation. The practical part has been closed to a project to provide information related to the eligibility of candidates and compare them with the newly created competency model. There has been analyzed the admissions, drafted the competency model, verified its functionality and evaluated the risks associated with the implementation of the proposed model. The final section has summarized the benefits of the work, it's using in practice and comparting results of the study group.
Competency model, candidate, Police of the Czech Republic, eligibility, comparison, soft skills, hard knowledge, specific skills, key competencies
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je projekt kompetenčního modelu pro nové rekruty k Policii ČR, s přihlédnutím ke snížení velmi vysoké neúspěšnosti uchazečů žádající vstup do služebního poměru. První, teoretická část, osvětluje základní pojmy, kterými jsou kompetence a především kompetenční model, poukazuje na proces tvorby kompetenčního modelu, sběr informací a dat pro jeho vyhotovení, validizaci a zavedení. Praktická část se zaměřuje na projekt, který má přinést informace spojené se způsobilostmi uchazečů a jejich porovnání s nově vytvořeným kompetenčním modelem. Půjde tedy o analýzu podmínek výběrového řízení k Policii ČR, návrh kompetenčního modelu, ověření jeho funkčnosti a zhodnocení rizik spojených s realizací navrženého modelu. V závěrečné části je shrnut přínos práce, její využití v praxi a porovnání výsledků sledované skupiny.
Anotace v angličtině
The project of the diploma thesis has been focused on the competency model for new recruits to the Police of the Czech Republic with regard to reducing the very high failure rate of candidates. The first, theoretical part has explained basic concepts of competence and especially competency model, it has showed the process of creating a competency model, collection of information and data for the preparation, validation and implementation. The practical part has been closed to a project to provide information related to the eligibility of candidates and compare them with the newly created competency model. There has been analyzed the admissions, drafted the competency model, verified its functionality and evaluated the risks associated with the implementation of the proposed model. The final section has summarized the benefits of the work, it's using in practice and comparting results of the study group.
Competency model, candidate, Police of the Czech Republic, eligibility, comparison, soft skills, hard knowledge, specific skills, key competencies
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska pro návrh kompetenčního modelu pro uchazeče o zaměstnání ve vybrané organizaci.
Praktická část
Analyzujte současné podmínky přijímacího řízení u Policie ČR.
Identifikujte problém v přijímacím řízení u Policie ČR a navrhněte možnost zlepšení.
Navrhněte kompetenční model pro uchazeče o práci k Policii ČR.
Ověřte funkčnost kompetenčního modelu pro uchazeče k Policii ČR pomocí empirických a expertních metod.
Zhodnoťte rizika spojená s realizací navrženého kompetenčního modelu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska pro návrh kompetenčního modelu pro uchazeče o zaměstnání ve vybrané organizaci.
Praktická část
Analyzujte současné podmínky přijímacího řízení u Policie ČR.
Identifikujte problém v přijímacím řízení u Policie ČR a navrhněte možnost zlepšení.
Navrhněte kompetenční model pro uchazeče o práci k Policii ČR.
Ověřte funkčnost kompetenčního modelu pro uchazeče k Policii ČR pomocí empirických a expertních metod.
Zhodnoťte rizika spojená s realizací navrženého kompetenčního modelu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Armstrong's handbook of human resource management practice. 12th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2012, 752 s. ISBN 0749465514.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 95 s. ISBN 9788073189150.
ITAL, Annette a Michaele KNÖFERL,. Aus-, Fort- and Weiterbildung nach Schlüsselqualifikationen: Arbeitsbuch mit Folienvorlagen und Übungsanleitungen für Unterrichtende, Praxisanleitungen und MentorInnen im Gesundheitswesen.1st ed. Hagen: Kunz, 2001, 239 s. ISBN 3894951737.
KUBEŠ, Marián, Roman KURNICKÝ a Dagmar SPILLEROVÁ. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 183 s. ISBN 8024706989.
ROTHWELL, William J. a Jim M. GRABER. Competency-based training basics. 1st ed. Alexandria, Va.: ASTD Press, 2010, 146 s. ISBN 1562866982.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Armstrong's handbook of human resource management practice. 12th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2012, 752 s. ISBN 0749465514.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 95 s. ISBN 9788073189150.
ITAL, Annette a Michaele KNÖFERL,. Aus-, Fort- and Weiterbildung nach Schlüsselqualifikationen: Arbeitsbuch mit Folienvorlagen und Übungsanleitungen für Unterrichtende, Praxisanleitungen und MentorInnen im Gesundheitswesen.1st ed. Hagen: Kunz, 2001, 239 s. ISBN 3894951737.
KUBEŠ, Marián, Roman KURNICKÝ a Dagmar SPILLEROVÁ. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 183 s. ISBN 8024706989.
ROTHWELL, William J. a Jim M. GRABER. Competency-based training basics. 1st ed. Alexandria, Va.: ASTD Press, 2010, 146 s. ISBN 1562866982.
Přílohy volně vložené
CD - ROM ( obsahuje vypracované tabulky, program za jehož pomocí se počítaly statistické výpočty i mezivýpočty, které jsou v diplomové práci použity)
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Gregar (27 b.)
V teoretické části DP se zabýváte definičním vymezením pojmu kompetence, jaký je vztah mezi pojmy kompetence a kvalifikace, jsou to zaměnitelné pojmy? ZODPOVĚZENO ZCELA
Na str. 16 uvádíte rozdíly mezi pojmy competency a competence (Hroník), jaké je pojetí těchto pojmů ve vaší DP? ZODPOVĚZENO ZCELA
Na str. 79 kladete otázku, zda se při výběru uchazeče shodne výsledek použití kompetenčního modelu a psychologických testů, jaká je vaše odpověď, a proč? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jakou odezvu jste dostala na pilotní použití vámi navrženého kompetenčního modelu od personalistů PČR? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Mgr. Sakáčová, LL.M, MBA. (28 b.)
Vysvětlete pojem "korelace" a proč jste tuto metodu využila při tvorbě dotazníků? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jakým způsobem lze využít Vámi vytvořený kompetenční model v systému resortního vzdělávání policistů? ZODPOVĚZENO ZCELA
Změnila byste, po praktických zkušenostech s aplikací, zpracováním, analýzou a vyhodnocením dotazníků, základní kompetence, které byly stanoveny? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Bejtkovský: Kdo byli respondenti ve Vašem dotazníku? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kozák: Jak souvisí globální krize s odchodem policistů? ZODPOVĚZENO ZCELA