Diplomová práce se zabývá oblastí cestovního ruchu zaměřeného na hotelnictví a slouží jako podklad pro projekt ke zvýšení konkurenceschopnosti penzionu Alpenheim. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část, se zabývá konkurenceschopností, služ-bami a cíleným marketingem. Druhá, praktická část se zaměřuje na analýzy interního a ex-terního prostředí penzionu. Prostředí je analyzováno na základě marketingového mixu, Por-terova modelu pěti konkurenčních sil a konkurence a závěr praktické části je využito PESTLE a SWOT analýzy. Na základě provedených analýz je navržen projekt na rozšíření nabízených služeb a zvýšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with tourism areas with a focus on hospitality and serves as a basis for a project to improve the competitiveness of the pension Alpenheim. The work will be divided into two main parts. The first theoretical part deals with competitiveness, services and tar-geted marketing. The second part focuses on the analysis of the internal and external envi-ronment of the pension. The environment will be analyzed on the basis of the marketing mix, Porter's five forces model of competition and for the conclusion of the practical secti-on a PESTLE and SWOT analysis will be used. Based on the analysis project is designed to expand service offerings and marketing communications.
Diplomová práce se zabývá oblastí cestovního ruchu zaměřeného na hotelnictví a slouží jako podklad pro projekt ke zvýšení konkurenceschopnosti penzionu Alpenheim. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část, se zabývá konkurenceschopností, služ-bami a cíleným marketingem. Druhá, praktická část se zaměřuje na analýzy interního a ex-terního prostředí penzionu. Prostředí je analyzováno na základě marketingového mixu, Por-terova modelu pěti konkurenčních sil a konkurence a závěr praktické části je využito PESTLE a SWOT analýzy. Na základě provedených analýz je navržen projekt na rozšíření nabízených služeb a zvýšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with tourism areas with a focus on hospitality and serves as a basis for a project to improve the competitiveness of the pension Alpenheim. The work will be divided into two main parts. The first theoretical part deals with competitiveness, services and tar-geted marketing. The second part focuses on the analysis of the internal and external envi-ronment of the pension. The environment will be analyzed on the basis of the marketing mix, Porter's five forces model of competition and for the conclusion of the practical secti-on a PESTLE and SWOT analysis will be used. Based on the analysis project is designed to expand service offerings and marketing communications.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti konkurenceschopnosti cestovního ruchu a hotelnictví.
Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení penzionu Alpenheim.
Vytvořte projekt zvýšení konkurenceschopnosti penzionu na základě provedené analýzy.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti konkurenceschopnosti cestovního ruchu a hotelnictví.
Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení penzionu Alpenheim.
Vytvořte projekt zvýšení konkurenceschopnosti penzionu na základě provedené analýzy.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 13th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2009, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013, 643 s. ISBN 978-0-273-75827-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 13th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2009, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
OPONENT: Ing. Mgr. Gabriela Končitíková , 24b
Budou Vámi navržená opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti penzionu Alpenheim využita v praxi, případně stalo se tak již? ZODPOVĚZENO ZCELA
VEDOUCÍ: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., 22b
Jak může napomoci virtuální prohlídka potenciální nové klientele? ZODPOVĚZENO ZCELA
Nezdají se Vám Košice ale i Banská Bystrica jako města hodně vzdálené od Zell am See? Myslíte, že je možné odsud získávat zákazníky? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Kubíčková: Jak se stavíte k prodeji balíčků na slevových portálech? Uvažovala jste o využití? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Gregar: Řekněte, jak jste získávala data pro zpracování analýz? Komunikovala jste s majitelem při zpracování analýz? ZODPOVĚZENO ZCELA