Hlavní problém a téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku prevence návykových látek u žáků základních škol v průřezu sledovanou skupinou, která byla definována podle kritéria věku, rozumové vyspělosti a místem jejich studia.
Anotace v angličtině
The main theme of this bachelor thesis are focused on problematics of the prevention of addictive substance on the elementary school´s. The students observed group is derined by age, mental age and the place of the sudies.
Hlavní problém a téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku prevence návykových látek u žáků základních škol v průřezu sledovanou skupinou, která byla definována podle kritéria věku, rozumové vyspělosti a místem jejich studia.
Anotace v angličtině
The main theme of this bachelor thesis are focused on problematics of the prevention of addictive substance on the elementary school´s. The students observed group is derined by age, mental age and the place of the sudies.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek v oblasti návykových látek, závislostí a protidrogové prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového řešení.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek v oblasti návykových látek, závislostí a protidrogové prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového řešení.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup. Vyd. 1. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003, 319 s. ISBN 8086734056.
NEŠPOR, Karel: Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 157 s. ISBN 80-7178-516-6.
KOLEKTIV AUTORŮ SANANIM, o.s., Drogy: otázky a odpovědi: příručka pro rodinné příslušníky a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 198 s. ISBN 978-80-73-7367-223-2.
ILLES, Tom. Děti a drogy: fakta, informace, prevence. Vyd. 2., upr. Praha: ISV, 2002, 55 s. ISBN 80-86642-12-7.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup. Vyd. 1. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003, 319 s. ISBN 8086734056.
NEŠPOR, Karel: Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 157 s. ISBN 80-7178-516-6.
KOLEKTIV AUTORŮ SANANIM, o.s., Drogy: otázky a odpovědi: příručka pro rodinné příslušníky a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 198 s. ISBN 978-80-73-7367-223-2.
ILLES, Tom. Děti a drogy: fakta, informace, prevence. Vyd. 2., upr. Praha: ISV, 2002, 55 s. ISBN 80-86642-12-7.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretický kontext bakalářské práce. Poté se zaměřila na prezentaci designu výzkumu, konkrétně výzkumných cílů a výzkumného souboru. Dr. Kroutilová-Nováková: proč jste se zaměřila na informovanost? Studentka odpověděla. Zkušební komise poukázala na obsáhlost prezentace. Studentka uvedla výstupy výzkumu a zodpověděla otázky do veducího i oponenta. Dr. Hrbáčková upozornila na stručnost dotazníku, který nemá zjišťovací hodnotu. Proč jste nezpracovala hlubší výzkum? Studentka odpověděla. Zkušební komise diskutovala nad nevhodností (nedostatečností) výzkumného nástroje.
Zkušební komise hlasovala 4:0 pro závěrečné hodnocení F. Studentka musí bakalářskou práci přepracovat, a to jak z teoretického, tak praktického hlediska.