Tato bakalářská práce na téma etika v podnikání je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlen pojem etika. Nejdříve všeobecně, jak je etika jako taková chápána v současnosti. Dále objasňuji etiku v souvislosti s podnikem a podnikáním. Etickému kodexu, jako nástroji sloužícímu k prosazení a kontrole etického chování je věnován závěr teoretické části.
Praktická část je analýzou etického podnikatelského prostředí v České republice. Prostřednictvím dotazníků jsem zjišťovala rozdíly mezi vnímáním etiky studenty UTB ve Zlíně Fakulty managementu a ekonomiky a lidmi již pracujícími ve firmách. Na základě této analýzy jsem popsala současné pojetí etiky v podnikání a vyslovila doporučení a závěry.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is business ethics. The work is divided into two parts, theory and practice. The theoretical part describes the word ethics. Especially, how it is understand in present. Further, the ethics is explained in connection with business. Then I am writing about ethics codex, its history, purpose and functions.
The practical part of the work is an analysis of the business ethics surrounding of the Czech Republic. It was used a questionnaire for that. I have determined the differences between how ethics is comprehend among students of The Tomas Bata University in Zlín and the people working in companies in the Czech Republic. The reason of this analyse was to describe a current interpretation of business ethics and to express recommendations and conclusions.
Klíčová slova
etika, etika v podnikání, etický kodex, dotazníkové šetření, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
the ethics, the business ethics, the ethics codex, the questionnaire examination, the marketing research
Rozsah průvodní práce
66 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma etika v podnikání je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlen pojem etika. Nejdříve všeobecně, jak je etika jako taková chápána v současnosti. Dále objasňuji etiku v souvislosti s podnikem a podnikáním. Etickému kodexu, jako nástroji sloužícímu k prosazení a kontrole etického chování je věnován závěr teoretické části.
Praktická část je analýzou etického podnikatelského prostředí v České republice. Prostřednictvím dotazníků jsem zjišťovala rozdíly mezi vnímáním etiky studenty UTB ve Zlíně Fakulty managementu a ekonomiky a lidmi již pracujícími ve firmách. Na základě této analýzy jsem popsala současné pojetí etiky v podnikání a vyslovila doporučení a závěry.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is business ethics. The work is divided into two parts, theory and practice. The theoretical part describes the word ethics. Especially, how it is understand in present. Further, the ethics is explained in connection with business. Then I am writing about ethics codex, its history, purpose and functions.
The practical part of the work is an analysis of the business ethics surrounding of the Czech Republic. It was used a questionnaire for that. I have determined the differences between how ethics is comprehend among students of The Tomas Bata University in Zlín and the people working in companies in the Czech Republic. The reason of this analyse was to describe a current interpretation of business ethics and to express recommendations and conclusions.
Klíčová slova
etika, etika v podnikání, etický kodex, dotazníkové šetření, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
the ethics, the business ethics, the ethics codex, the questionnaire examination, the marketing research
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se etiky v podnikání.
Na základě teoretických poznatků o etice v podnikání formulujte charakteristické znaky dané problematiky aplikovatelné v podnikové praxi.
Analyzujte současný stav pojetí etiky v podnikání v podnikové praxi v České republice.
Na základě výsledků analýzy vyslovte doporučení a závěry pro podnikovou praxi.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se etiky v podnikání.
Na základě teoretických poznatků o etice v podnikání formulujte charakteristické znaky dané problematiky aplikovatelné v podnikové praxi.
Analyzujte současný stav pojetí etiky v podnikání v podnikové praxi v České republice.
Na základě výsledků analýzy vyslovte doporučení a závěry pro podnikovou praxi.
Seznam doporučené literatury
[1] BLÁHA, J., DYTRT, Z.: Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003. 155 s. ISBN 80-7261-084-8.
[2] ETZIONI, A.: Morální dimenze ekonomiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. 243 s. ISBN 80-85865-19-X.
[3] KÁRNÍKOVÁ, J.: Etika v podnikání a řídící práci. Praha: VŠE v Praze, 1997. 120 s. ISBN 80-7079-524-7.
[4] LÖHR, A., STEINMANN, H.: Základy podnikové etiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. 133 s. ISBN 80-8586-556-4.
[5] MALÝ, V., Marketingový výzkum : teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 2004. 181 s. ISBN 80-245-0761-7.
[6] SEN. A.: Etika a ekonomie. Praha: Vyšehrad, 2002. 119 s. ISBN 80-7021-549-6.
[7] SYNEK, M.: Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2002. 479 s. ISBN 80-7179-736-7.
[8] ŠRONĚK, I.: Etiketa a etika v podnikání. Praha: Management Press, 1995.
Seznam doporučené literatury
[1] BLÁHA, J., DYTRT, Z.: Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003. 155 s. ISBN 80-7261-084-8.
[2] ETZIONI, A.: Morální dimenze ekonomiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. 243 s. ISBN 80-85865-19-X.
[3] KÁRNÍKOVÁ, J.: Etika v podnikání a řídící práci. Praha: VŠE v Praze, 1997. 120 s. ISBN 80-7079-524-7.
[4] LÖHR, A., STEINMANN, H.: Základy podnikové etiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. 133 s. ISBN 80-8586-556-4.
[5] MALÝ, V., Marketingový výzkum : teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 2004. 181 s. ISBN 80-245-0761-7.
[6] SEN. A.: Etika a ekonomie. Praha: Vyšehrad, 2002. 119 s. ISBN 80-7021-549-6.
[7] SYNEK, M.: Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2002. 479 s. ISBN 80-7179-736-7.
[8] ŠRONĚK, I.: Etiketa a etika v podnikání. Praha: Management Press, 1995.