Bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace žáků na střední odborné škole. Teoretická část si klade za cíl objasnit a přiblížit činnost asistenta pedagoga a popsat cílovou skupinu žáků, pro které je asistent pedagoga určen. Práce vymezuje terminologii, vztahy, ve kterých se asistent pedagoga denně pohybuje, jeho pracovní náplň a současnou legislativu.
Praktická část bakalářské práce je zaměřena na přípravu metodiky kvantitativního výzkumu na konkrétní střední odborné škole. Obsahuje zaměření výzkumu na ostatní neintegrované žáky a cíle výzkumu s následným popisem tří hypotéz. Samotný výzkum je prováděn dotazníkovou metodou a hypotézy jsou testovány pomocí testového kritéria chí-kvadrát. Závěrem praktické části je shrnutí výsledků a doporučení pro další praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the integration of students at the college. The theoretical part aims to clarification and approximation of assistant teacher´s activities and it aims to describe the target group of students for which is assistant teacher intended. The thesis defines the terminology, the relationships in which assistant teacher daily moves, his workload and current legislation.
The practical part is focused on the preparation of the metodology of quantitative research on specific college. It contains research focus on other non-integrated students and also research objectives followed by a description of free hypotheses. The research itself is done by questionnaire method and hypotheses are tested using by special methods. At the end of the practical part is a summary of the results and recommendations for the future practice of practice at colleges.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace žáků na střední odborné škole. Teoretická část si klade za cíl objasnit a přiblížit činnost asistenta pedagoga a popsat cílovou skupinu žáků, pro které je asistent pedagoga určen. Práce vymezuje terminologii, vztahy, ve kterých se asistent pedagoga denně pohybuje, jeho pracovní náplň a současnou legislativu.
Praktická část bakalářské práce je zaměřena na přípravu metodiky kvantitativního výzkumu na konkrétní střední odborné škole. Obsahuje zaměření výzkumu na ostatní neintegrované žáky a cíle výzkumu s následným popisem tří hypotéz. Samotný výzkum je prováděn dotazníkovou metodou a hypotézy jsou testovány pomocí testového kritéria chí-kvadrát. Závěrem praktické části je shrnutí výsledků a doporučení pro další praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the integration of students at the college. The theoretical part aims to clarification and approximation of assistant teacher´s activities and it aims to describe the target group of students for which is assistant teacher intended. The thesis defines the terminology, the relationships in which assistant teacher daily moves, his workload and current legislation.
The practical part is focused on the preparation of the metodology of quantitative research on specific college. It contains research focus on other non-integrated students and also research objectives followed by a description of free hypotheses. The research itself is done by questionnaire method and hypotheses are tested using by special methods. At the end of the practical part is a summary of the results and recommendations for the future practice of practice at colleges.
Zpracování rešerše týkající se problematiky profese asistenta pedagoga na střední škole.
Vymezení terminologických východisek k funkci asistenta pedagoga na střední škole a současné legislativě.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení hypotéz a cíle výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše týkající se problematiky profese asistenta pedagoga na střední škole.
Vymezení terminologických východisek k funkci asistenta pedagoga na střední škole a současné legislativě.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení hypotéz a cíle výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy, Praha:Grada,2007. ISBN 978-80-247-1168-3
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Praha:Portál,2012. ISBN 978-80-7178-999-4
PRŮCHA, Jan. MAREŠ, Jiří. WALTEROVÁ, Eliška. Pedagogický slovník, Praha:Portál,2013. ISBN 978-80-262-0403-9
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika, Praha:Portál,2009. ISBN 978-80-7367-503-5
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika, Praha:Grada,2007. ISBN 978-80-247-1733-3
TEPLÁ, Marta. ŠMEJKALOVÁ, Hana. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením, Praha:IPPP ČR,2010. ISBN 978-80-86856-66-7
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním, Praha:Portál,2010. ISBN 978-80-7367-764-0
Seznam doporučené literatury
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy, Praha:Grada,2007. ISBN 978-80-247-1168-3
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Praha:Portál,2012. ISBN 978-80-7178-999-4
PRŮCHA, Jan. MAREŠ, Jiří. WALTEROVÁ, Eliška. Pedagogický slovník, Praha:Portál,2013. ISBN 978-80-262-0403-9
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika, Praha:Portál,2009. ISBN 978-80-7367-503-5
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika, Praha:Grada,2007. ISBN 978-80-247-1733-3
TEPLÁ, Marta. ŠMEJKALOVÁ, Hana. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením, Praha:IPPP ČR,2010. ISBN 978-80-86856-66-7
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním, Praha:Portál,2010. ISBN 978-80-7367-764-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student adekvátně prezentoval svou bakalářskou práci. Dr. Machů jako oponent práce shrnula své připomínky především k empirické části práce, kdy nevhodně formulovaný dotazník nemohl přinést dostatečná data ani nová zjištění. Prof. Chráska dále upozornil na špatně formulované náznaky hypotéz. Student zodpověděl otázky uvedené v posudcích.