Diplomová práce se zabývá zpracování projektu zhodnocení systému řízení jakosti v oblasti nákupu ve společnosti SCHOTT CR, a.s. Hlavním cílem je navržení dvou nových popisů procesů, a to Výběr dodavatelů a Hodnocení dodavatelů. Klíčovými body této práce je prostudování odborné literatury týkající se zvolené problematiky, zanalyzování současného stavu nakupování, vyhodnocení zjištěných nedostatků, které budou podkladem pro zpracování projektu, postupné vytváření náplně popisů procesů pomocí konzultací se zainteresovanými osobami a středisky a implementace procesů do podnikového systému řízení jakosti. Výsledkem uplatňování nových procesů se předpokládá dosažení zkvalitnění a zároveň také zlevnění vstupů, upevňování dodavatelsko-odběratelských vztahů a maximální přizpůsobivost požadavkům zákazníků a podmínkám společnosti SCHOTT CR, a.s.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with elaboration of the SCHOTT CR, a.s. improvement management quality system project in area of purchase. Proposition of two process description is the main aim of this thesis, namely Supplier´s selection and Vendor rating. I start from the theoretical basis concerning selected questions. The key objectives of the thesis are present purchase systém analysis, the elaboration project based deficiencies evalution, step-by-step formulation of process description by the help of consultations with interested departments and process implementation to quality management system. As a result it should improve the quality and price reduction of inputs, consolidation of supplier-customer relationships and maximum satisfactin of customer requests and conditions of the company SCHOT CR, a.s.
Klíčová slova
nákup, výběr a hodnocení dodavatele, kritéria rozhodování, metody hodnocení, řízení jakosti při nákupu
Klíčová slova v angličtině
purchase, supplier´s selection and vendor rating, criteria of decision, methods of vendor rating, quality management systém in area of purchase
Rozsah průvodní práce
98 s., 19 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zpracování projektu zhodnocení systému řízení jakosti v oblasti nákupu ve společnosti SCHOTT CR, a.s. Hlavním cílem je navržení dvou nových popisů procesů, a to Výběr dodavatelů a Hodnocení dodavatelů. Klíčovými body této práce je prostudování odborné literatury týkající se zvolené problematiky, zanalyzování současného stavu nakupování, vyhodnocení zjištěných nedostatků, které budou podkladem pro zpracování projektu, postupné vytváření náplně popisů procesů pomocí konzultací se zainteresovanými osobami a středisky a implementace procesů do podnikového systému řízení jakosti. Výsledkem uplatňování nových procesů se předpokládá dosažení zkvalitnění a zároveň také zlevnění vstupů, upevňování dodavatelsko-odběratelských vztahů a maximální přizpůsobivost požadavkům zákazníků a podmínkám společnosti SCHOTT CR, a.s.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with elaboration of the SCHOTT CR, a.s. improvement management quality system project in area of purchase. Proposition of two process description is the main aim of this thesis, namely Supplier´s selection and Vendor rating. I start from the theoretical basis concerning selected questions. The key objectives of the thesis are present purchase systém analysis, the elaboration project based deficiencies evalution, step-by-step formulation of process description by the help of consultations with interested departments and process implementation to quality management system. As a result it should improve the quality and price reduction of inputs, consolidation of supplier-customer relationships and maximum satisfactin of customer requests and conditions of the company SCHOT CR, a.s.
Klíčová slova
nákup, výběr a hodnocení dodavatele, kritéria rozhodování, metody hodnocení, řízení jakosti při nákupu
Klíčová slova v angličtině
purchase, supplier´s selection and vendor rating, criteria of decision, methods of vendor rating, quality management systém in area of purchase
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární podklady související se zvolenou problematikou diplomové práce.
Formulujte na základě dostupných pramenů teoretická východiska.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav systému nakupování ve firmě SCHOTT CR, a.s.
Vyhodnoťte zjištěné výsledky průzkumu a stanovte zásady potřebné pro tvorbu popisu procesů jako součást systému řízení jakosti.
Navrhněte komplexní popis procesu řízení pro výběr a hodnocení dodavatelů.
Zhodnoťte navrhovaná řešení a formulujte závěrečná doporučení ke zlepšení systému výběru a hodnocení dodavatelů ve firmě SCHOTT CR, a.s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární podklady související se zvolenou problematikou diplomové práce.
Formulujte na základě dostupných pramenů teoretická východiska.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav systému nakupování ve firmě SCHOTT CR, a.s.
Vyhodnoťte zjištěné výsledky průzkumu a stanovte zásady potřebné pro tvorbu popisu procesů jako součást systému řízení jakosti.
Navrhněte komplexní popis procesu řízení pro výběr a hodnocení dodavatelů.
Zhodnoťte navrhovaná řešení a formulujte závěrečná doporučení ke zlepšení systému výběru a hodnocení dodavatelů ve firmě SCHOTT CR, a.s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] LUKOSZVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. 182 s. ISBN 80-251-0174-6.
[2] TOMEK, J.; HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: Management Press, Ringier ČR, a.s., 1999. 276 s. ISBN 80-85943-73-5.
[3] TOMEK, G.; TOMEK, J. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 1996. 176 s. ISBN 80-85623-96-X.
[4] PERROTIN, R.; HEUSSCHEN, P. Jak nakupovat se ziskem. Praha: Computer Press, 1999. 189 s. ISBN 80-7226-253-x.
[5] LAMBERT, D. M.; STOCK, J. R.; ELLRAM, L. M. Logistika. Praha: Computer Press, 2000. 582 s. ISBN 80-7226-221-1.
Seznam doporučené literatury
[1] LUKOSZVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. 182 s. ISBN 80-251-0174-6.
[2] TOMEK, J.; HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: Management Press, Ringier ČR, a.s., 1999. 276 s. ISBN 80-85943-73-5.
[3] TOMEK, G.; TOMEK, J. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 1996. 176 s. ISBN 80-85623-96-X.
[4] PERROTIN, R.; HEUSSCHEN, P. Jak nakupovat se ziskem. Praha: Computer Press, 1999. 189 s. ISBN 80-7226-253-x.
[5] LAMBERT, D. M.; STOCK, J. R.; ELLRAM, L. M. Logistika. Praha: Computer Press, 2000. 582 s. ISBN 80-7226-221-1.