Bakalářská práce se věnuje tématu představy studentů střední školy o ideálním středoškolském učiteli. Teoretická část se zabývá osobností učitele, profesními kompetencemi učitele, klíčovými dovednostmi učitele a charakteristikami ideálního učitele. Empirická část zkoumá, jaké vlastnosti a kompetence učitele preferují studenti střední školy.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor's thesis focuses on an ideal high school teacher from the students' perspective. The theoretical part deals with the teacher's personality, professional competencies, key skills and the characteristics of an ideal teacher. The empirical part investigates those teacher qualities and competencies preferred by high school students.
teacher's personality, teacher's professional competencies, teacher's key skills, an ideal teacher
Rozsah průvodní práce
58 s. (97 277 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu představy studentů střední školy o ideálním středoškolském učiteli. Teoretická část se zabývá osobností učitele, profesními kompetencemi učitele, klíčovými dovednostmi učitele a charakteristikami ideálního učitele. Empirická část zkoumá, jaké vlastnosti a kompetence učitele preferují studenti střední školy.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor's thesis focuses on an ideal high school teacher from the students' perspective. The theoretical part deals with the teacher's personality, professional competencies, key skills and the characteristics of an ideal teacher. The empirical part investigates those teacher qualities and competencies preferred by high school students.
teacher's personality, teacher's professional competencies, teacher's key skills, an ideal teacher
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti mapování profesních etap učitele střední školy.
Vymezení teoretických východisek k profesi učitele, k postojům a preferencím studentů střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení hypotéz a cíle výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti mapování profesních etap učitele střední školy.
Vymezení teoretických východisek k profesi učitele, k postojům a preferencím studentů střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení hypotéz a cíle výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Mgr. Navrátilová jako vedoucí ocenila precizní přístup studentky k empirické části práce, který se odrazil na celkovém hodnocení práce. Doc. Wiegerová shrnula své připomínky jako oponent práce, především chybějící terminologické vymezení pojmu představy a označila výzkumy, z nichž studentka vycházela, jako neodpovídající zcela tématu. Prof. Chráska pozitivně ohodnotil empirickou část práce a uvedl doporučení k výpočtům při analýze dat. Studentka dále zodpověděla otázky uvedené v posudcích.