Bakalářská práce na téma "Motivace ke studiu strojírenských oborů na střední odborné škole" má za cíl zpracovat a vyhodnotit motivaci žáků. Tato práce má část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je za pomocí odborné literatury zpracován pojem osobnost, motivace. V praktické části byl vytvořen dotazník, který byl předložen žákům vybrané školy. Získaná data byla vyhodnocena statistickými metodami a výsledky budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The dissertation "Representation of motivation in education pupil in secondary schools" is to prepare and evaluate students motivation. The work has a theoretical part and a practical part. The theoretical part is using professional literature developed the concept of personali-ty, motivation. In the practical part was a questionnaire that was submitted to selected stu-dents. The data were analyzed using statistical methods and the results will serve as a recommendation for pedagogical practice.
Bakalářská práce na téma "Motivace ke studiu strojírenských oborů na střední odborné škole" má za cíl zpracovat a vyhodnotit motivaci žáků. Tato práce má část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je za pomocí odborné literatury zpracován pojem osobnost, motivace. V praktické části byl vytvořen dotazník, který byl předložen žákům vybrané školy. Získaná data byla vyhodnocena statistickými metodami a výsledky budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The dissertation "Representation of motivation in education pupil in secondary schools" is to prepare and evaluate students motivation. The work has a theoretical part and a practical part. The theoretical part is using professional literature developed the concept of personali-ty, motivation. In the practical part was a questionnaire that was submitted to selected stu-dents. The data were analyzed using statistical methods and the results will serve as a recommendation for pedagogical practice.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, výkonové motivace, vzdělávacího systému ČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních strojírenských škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, výkonové motivace, vzdělávacího systému ČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních strojírenských škol.
Seznam doporučené literatury
DILLINGER, Josef. Moderní strojírenství pro školu i praxi. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2007, 608 s. ISBN 978-80-86706-19-1.
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Vyd. 2. Překlad Petr Bakalář. Praha: Portál, 2010, 255 s. ISBN 978-807-3678-159.
FRIEDMANN, Zdeněk a Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 88 s. ISBN 978-802-1063-006.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997, 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. oprav. vyd. Brno: Barrister, 2004, 523 s.. ISBN 80-865-9865-9.
Seznam doporučené literatury
DILLINGER, Josef. Moderní strojírenství pro školu i praxi. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2007, 608 s. ISBN 978-80-86706-19-1.
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Vyd. 2. Překlad Petr Bakalář. Praha: Portál, 2010, 255 s. ISBN 978-807-3678-159.
FRIEDMANN, Zdeněk a Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 88 s. ISBN 978-802-1063-006.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997, 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. oprav. vyd. Brno: Barrister, 2004, 523 s.. ISBN 80-865-9865-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou bakalářskou práci. Dr. Pacholík shrnul své připomínky jako vedoucí práce, zejména k nedostatečné úrovni empirické části, kde schází interpretace dat. Stejný nedostatek shledává i oponent práce prof. Chráska, což se odrazilo v jeho hodnocení stupněm E. Prof. Chráska dále upozornil na to, že student v práci prezentoval použití statistické analýzy jen pro efekt, ale adekvátní analýza dat chybí. Spíše formální bylo také uvedení zahraniční literatury, ze které student čerpal. Student zodpověděl otázky uvedené v posudcích.