Bakalářská práce se zabývá primární prevencí netolismu ve školní družině na vybraných základních školách na Vsetínsku. Je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zaměřuje na vymezení terminologie a charakterizuje vývojové období dítěte mladšího školního věku. Ve druhé kapitole se věnuje rizikovému chování, zvláště pak vzniku netolismu. Třetí kapitola se zabývá prevencí a především pak primární prevencí netolismu ve školním prostředí. Praktická část zjišťuje, zda jsou děti seznámeny s existencí rizika virtuální závislosti a jak může škola dětem pomoci při předcházení vzniku netolismu v rámci školní výchovy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a primary prevention of Netholism in after-school clubs at selected primary schools in Vsetín's region. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on defining the terminology and describes the development periods of a lower primary school aged child. The second chapter is devoted to a risky behaviour, especially to the origin of the Netholism. The third chapter deals with the prevention and especially with the primary prevention of Netholism in the school environment.
The practical part determines whether the children are familiar with the risks of virtual addiction and describes how the school can help them with prevention of Netholism in the context of school education.
Klíčová slova
prevence, primární prevence, rizikové chování, netolismus, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
prevention, primary prevention, risky behaviour, Netholism, lower primary school age
Rozsah průvodní práce
58 s. (81 264 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá primární prevencí netolismu ve školní družině na vybraných základních školách na Vsetínsku. Je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zaměřuje na vymezení terminologie a charakterizuje vývojové období dítěte mladšího školního věku. Ve druhé kapitole se věnuje rizikovému chování, zvláště pak vzniku netolismu. Třetí kapitola se zabývá prevencí a především pak primární prevencí netolismu ve školním prostředí. Praktická část zjišťuje, zda jsou děti seznámeny s existencí rizika virtuální závislosti a jak může škola dětem pomoci při předcházení vzniku netolismu v rámci školní výchovy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a primary prevention of Netholism in after-school clubs at selected primary schools in Vsetín's region. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on defining the terminology and describes the development periods of a lower primary school aged child. The second chapter is devoted to a risky behaviour, especially to the origin of the Netholism. The third chapter deals with the prevention and especially with the primary prevention of Netholism in the school environment.
The practical part determines whether the children are familiar with the risks of virtual addiction and describes how the school can help them with prevention of Netholism in the context of school education.
Klíčová slova
prevence, primární prevence, rizikové chování, netolismus, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
prevention, primary prevention, risky behaviour, Netholism, lower primary school age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k problematice primární prevence rizikového chování na 1. stupni základní školy se zaměřením na netolismus.
Příprava metodiky praktické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k problematice primární prevence rizikového chování na 1. stupni základní školy se zaměřením na netolismus.
Příprava metodiky praktické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu - Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-78-0.
MIOVSKÝ, Michal et al. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: Pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu - Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-78-0.
MIOVSKÝ, Michal et al. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: Pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila koncepci teoretické části bakalářské práce. Vymezila základní pojmy. Poté prezentovala design praktické části bakalářské práce a výsledky výzkumného šetření. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Zkušební komise poukázala na četné chyby v bakalářské práci. Na mnohé otázky nereagovala a nedokázala si obhájit některé části bakalářské práce.