Gynekologická zánětlivá onemocnění bývají nejčastějšími příčinami návštěvy ženy u gynekologa. Za vznik tohoto problému může stát řada faktorů. Každá žena by měla vědět, jak tomuto problému předejít. To znamená, být dostatečně informována v oblasti intimní a menstruační hygieny, hygieny odívání, v prevenci pohlavních onemocnění a mít znalosti ve vztahu k péči o vlastní zdraví. V teoretické části je zmíněna anatomie a fyziologie ženského pohlavního systému, gynekologická onemocnění a jejich prevence, gynekologické vyšetření a edukace žen porodní asistentkou. Praktická část je zaměřena na znalosti žen o správné intimní hygieně a její význam pro prevenci zánětlivých gynekologických onemocnění na vybraných středních školách a odborných učilištích v Šumperku. Výzkumná data byla získána pomocí kvantitativního průzkumu formou dotazníků, které byli anonymní. Záměrně byly vybrány tři různé školy, aby mezi sebou mohly být porovnány. Předpokládala jsem, že studentky ze zdravotnické školy budou na vyšší úrovni informovanosti ve všech oblastech hygieny, ale z výsledků výzkumu vyplývá, že dívky ze všech tří škol jsou na stejné úrovni informovanosti. Bylo stanoveno celkem 5 cílů, které byly splněny.
Anotace v angličtině
Gynecological inflammatory diseases are the most common reasons women visit a gynecologist. For the creation of this problem can become a number of factors. Every woman should know how to avoid the problem. It means to be adequately informed in an intimate and menstrual hygiene, hygiene, clothing, the prevention of venereal diseases and have knowledge in relation to care for their own health. The theoretical part is mentioned anatomy and physiology of the female genital system, gynecological diseases and their prevention, gynecological examinations of women and the education of midwives. The practical part is focused on women's knowledge about the proper intimate hygiene and its importance for the prevention of inflammatory gynecological diseases in selected secondary schools and vocational schools in Sumperk. Research data were obtained using a quantitative survey through questionnaires, which were anonymous. Deliberately chose three different schools, so that between them could be compared. I assumed that students from medical schools will be on a higher level of awareness in all areas of hygiene, but the research results show that girls from all three schools are at the same level of awareness. It has established a total of five goals that have been met.
Anatomy and physiology of the female tract, gynecological diseases, preventive gynecological examinations, education
Rozsah průvodní práce
95 s. (16 429 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Gynekologická zánětlivá onemocnění bývají nejčastějšími příčinami návštěvy ženy u gynekologa. Za vznik tohoto problému může stát řada faktorů. Každá žena by měla vědět, jak tomuto problému předejít. To znamená, být dostatečně informována v oblasti intimní a menstruační hygieny, hygieny odívání, v prevenci pohlavních onemocnění a mít znalosti ve vztahu k péči o vlastní zdraví. V teoretické části je zmíněna anatomie a fyziologie ženského pohlavního systému, gynekologická onemocnění a jejich prevence, gynekologické vyšetření a edukace žen porodní asistentkou. Praktická část je zaměřena na znalosti žen o správné intimní hygieně a její význam pro prevenci zánětlivých gynekologických onemocnění na vybraných středních školách a odborných učilištích v Šumperku. Výzkumná data byla získána pomocí kvantitativního průzkumu formou dotazníků, které byli anonymní. Záměrně byly vybrány tři různé školy, aby mezi sebou mohly být porovnány. Předpokládala jsem, že studentky ze zdravotnické školy budou na vyšší úrovni informovanosti ve všech oblastech hygieny, ale z výsledků výzkumu vyplývá, že dívky ze všech tří škol jsou na stejné úrovni informovanosti. Bylo stanoveno celkem 5 cílů, které byly splněny.
Anotace v angličtině
Gynecological inflammatory diseases are the most common reasons women visit a gynecologist. For the creation of this problem can become a number of factors. Every woman should know how to avoid the problem. It means to be adequately informed in an intimate and menstrual hygiene, hygiene, clothing, the prevention of venereal diseases and have knowledge in relation to care for their own health. The theoretical part is mentioned anatomy and physiology of the female genital system, gynecological diseases and their prevention, gynecological examinations of women and the education of midwives. The practical part is focused on women's knowledge about the proper intimate hygiene and its importance for the prevention of inflammatory gynecological diseases in selected secondary schools and vocational schools in Sumperk. Research data were obtained using a quantitative survey through questionnaires, which were anonymous. Deliberately chose three different schools, so that between them could be compared. I assumed that students from medical schools will be on a higher level of awareness in all areas of hygiene, but the research results show that girls from all three schools are at the same level of awareness. It has established a total of five goals that have been met.
Anatomy and physiology of the female tract, gynecological diseases, preventive gynecological examinations, education
Zásady pro vypracování
Vyhledávání a studium odborné literatury a zdrojů.
Přípravná fáze bakalářské práce, stanovení cílů a formulace cílů.
Výběr vhodné výzkumné metody a výběr respondentů.
Vypracování teoretické části bakalářské práce (anatomie a fyziologie ženských pohlavních orgánů, gynekologická onemocnění, prevence, gynekologická vyšetření, edukace).
Sestavení dotazníků a realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledávání a studium odborné literatury a zdrojů.
Přípravná fáze bakalářské práce, stanovení cílů a formulace cílů.
Výběr vhodné výzkumné metody a výběr respondentů.
Vypracování teoretické části bakalářské práce (anatomie a fyziologie ženských pohlavních orgánů, gynekologická onemocnění, prevence, gynekologická vyšetření, edukace).
Sestavení dotazníků a realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČEPICKÝ, Pavel. Gynekologie pro všeobecné praktické lékaře. Editor Petr Herle. Praha: Raabe, 2012, 162 s. ISBN 978-808-7553-602.
PILKA, Radovan a Martin PROCHÁZKA. Gynekologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 217 s. ISBN 978-802-4430-195.
ROB, Lukáš, MARTAN Alois a Karel CITTERBART. Gynekologie. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Galén, 2008, 319 s. ISBN 978-807-2625-017.
SUTTER HEATLTH. pamf.org [online]. ? 2015 [cit. 2015-04-14]. Dostupné z: http://www.pamf.org/teen/sex/birthcontrol/condom.html.
WEISS, Petr. Sexuologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2492-8.
Seznam doporučené literatury
ČEPICKÝ, Pavel. Gynekologie pro všeobecné praktické lékaře. Editor Petr Herle. Praha: Raabe, 2012, 162 s. ISBN 978-808-7553-602.
PILKA, Radovan a Martin PROCHÁZKA. Gynekologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 217 s. ISBN 978-802-4430-195.
ROB, Lukáš, MARTAN Alois a Karel CITTERBART. Gynekologie. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Galén, 2008, 319 s. ISBN 978-807-2625-017.
SUTTER HEATLTH. pamf.org [online]. ? 2015 [cit. 2015-04-14]. Dostupné z: http://www.pamf.org/teen/sex/birthcontrol/condom.html.
WEISS, Petr. Sexuologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2492-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké jsou, podle Vás, limity Vaší práce / Vašeho výzkumného šetření? (doc. Cichá)
Jakým způsobem jsou předávány informace o intimní hygieně studentkám škol, na nichž probíhal Váš výzkum?
Proč jste si vybrala jako cílovou skupinu Vašeho šetření studenty? (doc. Konečný)
Studentka odpověděla přiléhavě na položené otázky.