Bakalářská práce je studií na téma "Syndrom třeseného dítěte". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, je zaměřena na teoretická východiska k tématu a představení tohoto onemocnění. Dále jsou zde uváděny pohledy na historii, diagnostiku, příčiny, příznaky, léčbu, prognózu a prevenci tohoto syndromu. Součástí je také část zabývající se syndromem týraného dítěte, který je úzce spjat se syndromem třeseného dítěte. Hlavní, praktická část, obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo realizováno prostřednictvím autorského dotazníku. Respondenty byli studentky porodní asistence a zdravotnický personál. Výsledky jsou interpretovány pomocí tabulek, grafů a slovních komentářů.
Annotation in English
The theme of the Bachelor Thesis is "Shaken Baby Syndrome". This thesis is split into theoretical and practical part. The first one, the theoretical, is focused on theoretical background and explanation of this illness. You find there also history of this illness, diagnostics, cause, symptoms, treatment, prognosis and prevention of this syndrome. Part of this thesis dealing with abused child syndrome which is very close connected with shaken baby syndrome is involved too. The main practical part contains the results of a survey realized through author's questionnaire. Respondents were students of midwifery and medical staff. Results are interpreted through the tables, graphs and verbal comments.
Bakalářská práce je studií na téma "Syndrom třeseného dítěte". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, je zaměřena na teoretická východiska k tématu a představení tohoto onemocnění. Dále jsou zde uváděny pohledy na historii, diagnostiku, příčiny, příznaky, léčbu, prognózu a prevenci tohoto syndromu. Součástí je také část zabývající se syndromem týraného dítěte, který je úzce spjat se syndromem třeseného dítěte. Hlavní, praktická část, obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo realizováno prostřednictvím autorského dotazníku. Respondenty byli studentky porodní asistence a zdravotnický personál. Výsledky jsou interpretovány pomocí tabulek, grafů a slovních komentářů.
Annotation in English
The theme of the Bachelor Thesis is "Shaken Baby Syndrome". This thesis is split into theoretical and practical part. The first one, the theoretical, is focused on theoretical background and explanation of this illness. You find there also history of this illness, diagnostics, cause, symptoms, treatment, prognosis and prevention of this syndrome. Part of this thesis dealing with abused child syndrome which is very close connected with shaken baby syndrome is involved too. The main practical part contains the results of a survey realized through author's questionnaire. Respondents were students of midwifery and medical staff. Results are interpreted through the tables, graphs and verbal comments.
Zpracování rešerše a studijní odborné literatury.
Přípravná fáze bakalářské práce, stanovené cílů a vhodný výběr respondentů.
Vypracování teoretické části bakalářské práce.
Sestavení dotazníků a realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zhodnocení a prezentace výsledků.
Vypracování edukačního materiálu.
Research Plan
Zpracování rešerše a studijní odborné literatury.
Přípravná fáze bakalářské práce, stanovené cílů a vhodný výběr respondentů.
Vypracování teoretické části bakalářské práce.
Sestavení dotazníků a realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zhodnocení a prezentace výsledků.
Vypracování edukačního materiálu.
Recommended resources
DUNOVSKÝ, Jiří, Zdeněk DYTRYCH a Zdeněk MATĚJČEK. Týrané, zneužíváne a zanedbávané dítě: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. 245 s. ISBN 80-716-9192-5.
FEDOR, Marián, ĎURDÍK, Peter a Ján BUCHANEC. Syndróm trasenia dieťaťom. Pediatrie pro praxi [online], 2005, č. 4. Dostupné z: http://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2005/04/07.pdf.
NOVOTNÁ, Jana. Shaken Infant Syndrom aneb Syndrom třeseného dítěte. Diagnóza v ošetřovatelství, 2009, roč. 5, č. 9. ISSN 1801-1349.
PALMER, Susan. Syndrom třeseného dítěte. Dobromysl [online], 2008. Dostupné z: www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=620.
PALMER, Susan. Shaken Baby Syndrome [online], 2009. Dostupné z: http://www.thearc.org/document.doc?id=3656.
Recommended resources
DUNOVSKÝ, Jiří, Zdeněk DYTRYCH a Zdeněk MATĚJČEK. Týrané, zneužíváne a zanedbávané dítě: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. 245 s. ISBN 80-716-9192-5.
FEDOR, Marián, ĎURDÍK, Peter a Ján BUCHANEC. Syndróm trasenia dieťaťom. Pediatrie pro praxi [online], 2005, č. 4. Dostupné z: http://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2005/04/07.pdf.
NOVOTNÁ, Jana. Shaken Infant Syndrom aneb Syndrom třeseného dítěte. Diagnóza v ošetřovatelství, 2009, roč. 5, č. 9. ISSN 1801-1349.
PALMER, Susan. Syndrom třeseného dítěte. Dobromysl [online], 2008. Dostupné z: www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=620.
PALMER, Susan. Shaken Baby Syndrome [online], 2009. Dostupné z: http://www.thearc.org/document.doc?id=3656.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Měla jste nějaké problémy při zpracování bakalářské práce? Co je to výzkumná otázka? Co je to hypotéza? Kdo bude přednášet na Vámi pořádaném semináři? Jaká si myslíte, že by byla účast? Jaké kreditové ohodnocení získají absolventi Vaší přednášky a jaká se vztahuje legislativa k pořádání vzdělávacích seminářů? Studentka uspokojivě odpověděla na položené otázky jak vedoucím, tak oponentem práce.