Bakalářská práce se primárně zabývá vlivem rodiny na přístup dospělého člověka k dalšímu vzdělávání. V teoretické části je rozebírána problematika vzdělávání dospělých včetně motivace a bariér, na tuto část práce navazuje kapitola věnovaná socializaci, sociálnímu učení, rodině a výchově. Další obsáhlou částí je kapitola o motivaci a jejích zdrojích, jako jsou návyky, hodnoty, zájmy, postoje a ideály. Praktická část obsahuje popis výzkumného projektu a výsledky výzkumu. Jsou zde prezentovány přepisy rozhovorů, doplněné o interpretaci získaných jevů.
Anotace v angličtině
The thesis primarily deals with influence of a family on an attitude of an adult to lifelong learning. The issue of adult education including the motivation and barriers are analyzed in the theoretical part. Then there follows a chapter dedicated to socialization, social learning, family and education. Another extensive part is a chapter about motivation and its re-sources such as habits, values, hobbies, attitudes and ideals. Practical part contains a de-scription of a research project and its results. Transcriptions of a dialogue supplemented by an interpretation of acquired phenomena are presented here.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, další vzdělávání, socializace, sociální učení, rodina, výchova, škola, motivace, hodnoty a postoje
Bakalářská práce se primárně zabývá vlivem rodiny na přístup dospělého člověka k dalšímu vzdělávání. V teoretické části je rozebírána problematika vzdělávání dospělých včetně motivace a bariér, na tuto část práce navazuje kapitola věnovaná socializaci, sociálnímu učení, rodině a výchově. Další obsáhlou částí je kapitola o motivaci a jejích zdrojích, jako jsou návyky, hodnoty, zájmy, postoje a ideály. Praktická část obsahuje popis výzkumného projektu a výsledky výzkumu. Jsou zde prezentovány přepisy rozhovorů, doplněné o interpretaci získaných jevů.
Anotace v angličtině
The thesis primarily deals with influence of a family on an attitude of an adult to lifelong learning. The issue of adult education including the motivation and barriers are analyzed in the theoretical part. Then there follows a chapter dedicated to socialization, social learning, family and education. Another extensive part is a chapter about motivation and its re-sources such as habits, values, hobbies, attitudes and ideals. Practical part contains a de-scription of a research project and its results. Transcriptions of a dialogue supplemented by an interpretation of acquired phenomena are presented here.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, další vzdělávání, socializace, sociální učení, rodina, výchova, škola, motivace, hodnoty a postoje
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, rodiny a výchovy, sociální psychologie a andragogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu, sběr dat metodou rozhovorů.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, rodiny a výchovy, sociální psychologie a andragogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu, sběr dat metodou rozhovorů.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
HOMOLA, Miloslav. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 356 s.
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 2004, 427 s. ISBN-80-7720-195-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Vyd. 1. Praha: Argo 1999, 595 s. ISBN-80-7203-124-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Seznam doporučené literatury
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
HOMOLA, Miloslav. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 356 s.
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia, 2004, 427 s. ISBN-80-7720-195-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Vyd. 1. Praha: Argo 1999, 595 s. ISBN-80-7203-124-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, teoretická východiska, metodologické aspekty, způsob analýzy a interpretaci dat. Pozorost byla zaměřena na prezentaci jednotlivých kódů (v rámci analýzy dat). Na dotazy zkušební komise studentka reagovala adekvátně. Komise ocenila způsob zpracování bakalářské práce a metodologické zpracování.