Elektronické aukce (e-aukce) jsou fenoménem posledních let. Jejich nevětší klad vidím v: jednoduchosti a rychlosti nákupního procesu, průhlednosti celého nákupu (protikorupční nástroj), zvyšování efektivity marketingu dodavatelských vztahů a snížení ceny nakupovaných komodit na jejich opravdovou tržní hodnotu.
Faktory, které ovlivňují úspěšnost e-aukce jsou různorodé, ale jako základní bychom mohli definovat: dostatečný objem poptávky (objem kontraktu), reálné dodavatelské podmínky, dostatečný počet dodavatelů (konkurenční prostředí na daném komoditním trhu), dlouhodobost kontraktu, a finanční důvěryhodnost zadavatele.
Anotace v angličtině
Electronic auctions (e-auctions) have been a phenomenon of the last years. I see their greatest benefit in the following: simplicity and rapidity of purchasing process, transparency of total purchase (anticorruption instrument), increasing effectiveness of marketing of supplier relations and price reduction of commodities purchased down to their true market values.
The factors affecting the success of e-auction are heterogeneous, but as the principal ones could be defined as follows: sufficient scope of demand (scope of contract); real supplier terms; sufficient number of suppliers (competition environment in given commodity market), long-term nature of contract; financial reliability of auction customer.
Elektronické aukce (e-aukce) jsou fenoménem posledních let. Jejich nevětší klad vidím v: jednoduchosti a rychlosti nákupního procesu, průhlednosti celého nákupu (protikorupční nástroj), zvyšování efektivity marketingu dodavatelských vztahů a snížení ceny nakupovaných komodit na jejich opravdovou tržní hodnotu.
Faktory, které ovlivňují úspěšnost e-aukce jsou různorodé, ale jako základní bychom mohli definovat: dostatečný objem poptávky (objem kontraktu), reálné dodavatelské podmínky, dostatečný počet dodavatelů (konkurenční prostředí na daném komoditním trhu), dlouhodobost kontraktu, a finanční důvěryhodnost zadavatele.
Anotace v angličtině
Electronic auctions (e-auctions) have been a phenomenon of the last years. I see their greatest benefit in the following: simplicity and rapidity of purchasing process, transparency of total purchase (anticorruption instrument), increasing effectiveness of marketing of supplier relations and price reduction of commodities purchased down to their true market values.
The factors affecting the success of e-auction are heterogeneous, but as the principal ones could be defined as follows: sufficient scope of demand (scope of contract); real supplier terms; sufficient number of suppliers (competition environment in given commodity market), long-term nature of contract; financial reliability of auction customer.
Zpracujte teoretické poznatky pro oblast nákupu, firemního nákupu a nákupního marketingu jako východiska pro definování stávajícího stavu v oblasti firemního nákupu.
Zhodnoťte současné e-bizové technologie využívané v procesu nákupu.
II. Praktická část
Definujte a popište systém PROe.biz, systém určený k realizaci elektronických aukcí.
Zhodnoťte postoje a názory 4 základních skupin pracujících se systémem PROe.biz.
Analyzujte nejčastější obavy a komplikace při implementaci e-aukcí.
Zhodnoťte konkrétní případy realizovaných e-aukcí, vč. definování přínosů, případně negativních jevů.Vypracujte základní doporučení pro společnosti při procesu implementace aukcí do firemních nákupních procesů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky pro oblast nákupu, firemního nákupu a nákupního marketingu jako východiska pro definování stávajícího stavu v oblasti firemního nákupu.
Zhodnoťte současné e-bizové technologie využívané v procesu nákupu.
II. Praktická část
Definujte a popište systém PROe.biz, systém určený k realizaci elektronických aukcí.
Zhodnoťte postoje a názory 4 základních skupin pracujících se systémem PROe.biz.
Analyzujte nejčastější obavy a komplikace při implementaci e-aukcí.
Zhodnoťte konkrétní případy realizovaných e-aukcí, vč. definování přínosů, případně negativních jevů.Vypracujte základní doporučení pro společnosti při procesu implementace aukcí do firemních nákupních procesů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BURNETT, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
[2] KAPLAN, M., ZRNIK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. 1.vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 160 s. ISBN 80-247-1145-1
[3] KNOD, E. M., SCHONBERGER, R. J. 7th Edition. Operations management: Meeting Customers´ Demand. 1. vyd. New York : McGraw-Hill, 2001. ISBN 0-07-232059-1.
[4] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[5] TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. 1. vyd. Praha : Management Press. 1999. 276 s. ISBN 80-85943-73-5.
Seznam doporučené literatury
[1] BURNETT, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
[2] KAPLAN, M., ZRNIK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. 1.vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 160 s. ISBN 80-247-1145-1
[3] KNOD, E. M., SCHONBERGER, R. J. 7th Edition. Operations management: Meeting Customers´ Demand. 1. vyd. New York : McGraw-Hill, 2001. ISBN 0-07-232059-1.
[4] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[5] TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. 1. vyd. Praha : Management Press. 1999. 276 s. ISBN 80-85943-73-5.