Požadavky na znalosti a dovednosti člověka se neustále mění a člověk, aby mohl dobře vykonávat svou práci, musí své znalosti a dovednosti neustále prohlubovat a rozšiřovat. Vzdělávání dospělých a neustálý rozvoj pracovníků sehrává významnou roli pro další vývoj a perspektivu současné firmy. Teoretická část bakalářské práce je věnovaná firemnímu vzdělávání a andragogice, dále je zaměřena na metody, formy a systém vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Baťa. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum zaměstnanců ve společnosti Baťa, kde pomocí dotazníkového šetření zaměstnanci ohodnotili systém vzdělávání. Záměrem výzkumu bylo zjistit spokojenost zaměstnanců se systémem vzdělávání.
Anotace v angličtině
The demand for knowledge and skill of a person is dynamic and, in order to perform well in one's job, a person must continuously strengthen and widen their knowledge and skills. The education of adults and the constant progression of employees are key to further growth and prospectiveness of a contemporary company. The theoretical section of this paper deals with corporate training and andragogy; it also focuses on the methods, forms and the system of corporate training in Baťa Corporation. The practical part of my thesis is about the quantitative research of Baťa employees, where employees rated the system of education via questionnaire. The purpose of my research was to determine the contentment of employees with the training system.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání, andragogika, andragogická didaktika, metody vzdělávání, formy vzdělávání, lidské zdroje.
Klíčová slova v angličtině
Education of adults, corporate training, andragogy, andragogical didacticism, methods of edu-cation, forms of education, human resources.
Rozsah průvodní práce
70 s. (111 021 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Požadavky na znalosti a dovednosti člověka se neustále mění a člověk, aby mohl dobře vykonávat svou práci, musí své znalosti a dovednosti neustále prohlubovat a rozšiřovat. Vzdělávání dospělých a neustálý rozvoj pracovníků sehrává významnou roli pro další vývoj a perspektivu současné firmy. Teoretická část bakalářské práce je věnovaná firemnímu vzdělávání a andragogice, dále je zaměřena na metody, formy a systém vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Baťa. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum zaměstnanců ve společnosti Baťa, kde pomocí dotazníkového šetření zaměstnanci ohodnotili systém vzdělávání. Záměrem výzkumu bylo zjistit spokojenost zaměstnanců se systémem vzdělávání.
Anotace v angličtině
The demand for knowledge and skill of a person is dynamic and, in order to perform well in one's job, a person must continuously strengthen and widen their knowledge and skills. The education of adults and the constant progression of employees are key to further growth and prospectiveness of a contemporary company. The theoretical section of this paper deals with corporate training and andragogy; it also focuses on the methods, forms and the system of corporate training in Baťa Corporation. The practical part of my thesis is about the quantitative research of Baťa employees, where employees rated the system of education via questionnaire. The purpose of my research was to determine the contentment of employees with the training system.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání, andragogika, andragogická didaktika, metody vzdělávání, formy vzdělávání, lidské zdroje.
Klíčová slova v angličtině
Education of adults, corporate training, andragogy, andragogical didacticism, methods of edu-cation, forms of education, human resources.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy, 10. vydání. Praha: Grada Publishing a. s. , 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa, 2008. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a. s.,2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1458-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy, 10. vydání. Praha: Grada Publishing a. s. , 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa, 2008. ISBN 978-80-87197-12-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a. s.,2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1458-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce. Pozornost byla zaměřena především na metodologická specifika výzkumného šetření. Studentka odpověděla na dotazy uvedeny v posudcích bakalářské práce. Komise poukázala na limity výzkumného šetření.