Diplomová práce je zaměřena na projekt založení autokempu v Olomouckém kraji. Teore-tická část je literární rešerší vymezující základní pojmy a trendy z oblasti cestovního ruchu, kempování a tvorby podnikatelského plánu v cestovním ruchu. Praktická část seznamuje s výsledky provedených analýz makroprostředí, konkurence a oblasti cestovního ruchu v Olomouckém kraji. Na základě těchto údajů je navržen projekt na autokemp zahrnující multifunkční centrum pro vzdělávání, sport a odpočinek. Konkrétně se jedná o kompletní popis záměru, postup realizace včetně harmonogramu činností, finanční plán a rizikovou analýzu.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the formation of a car camping in the Olomouc region. Theoretical part is a literature review defining the basic concepts and trends in the field of tourism, camping and creating a tourism business plan. The practical part deals with the results of the analysis of macro environment, competition and tourism in the Olomouc region. The car camping project is designed on the basis of this data involving multi-purpose center for education, sport and recreation. Specifically, it is a complete description of the project, its implementation process including the schedule of activities, financial planning and risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, kempování, konkurence, trendy v cestovním ruchu, podnikatelský plán
Klíčová slova v angličtině
tourism, camping, competition, trends in tourism, business plan
Rozsah průvodní práce
100 s. (145 935 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na projekt založení autokempu v Olomouckém kraji. Teore-tická část je literární rešerší vymezující základní pojmy a trendy z oblasti cestovního ruchu, kempování a tvorby podnikatelského plánu v cestovním ruchu. Praktická část seznamuje s výsledky provedených analýz makroprostředí, konkurence a oblasti cestovního ruchu v Olomouckém kraji. Na základě těchto údajů je navržen projekt na autokemp zahrnující multifunkční centrum pro vzdělávání, sport a odpočinek. Konkrétně se jedná o kompletní popis záměru, postup realizace včetně harmonogramu činností, finanční plán a rizikovou analýzu.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the formation of a car camping in the Olomouc region. Theoretical part is a literature review defining the basic concepts and trends in the field of tourism, camping and creating a tourism business plan. The practical part deals with the results of the analysis of macro environment, competition and tourism in the Olomouc region. The car camping project is designed on the basis of this data involving multi-purpose center for education, sport and recreation. Specifically, it is a complete description of the project, its implementation process including the schedule of activities, financial planning and risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, kempování, konkurence, trendy v cestovním ruchu, podnikatelský plán
Klíčová slova v angličtině
tourism, camping, competition, trends in tourism, business plan
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte literární rešerši podnikatelského plánu se zaměřením na cestovní ruch.
Praktická část
Proveďte situační analýzu cestovního ruchu v Olomouckém kraji.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt na vybudování autokempu.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte literární rešerši podnikatelského plánu se zaměřením na cestovní ruch.
Praktická část
Proveďte situační analýzu cestovního ruchu v Olomouckém kraji.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt na vybudování autokempu.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
SMITH, Melanie, Greg RICHARDS. The Routledge handbook of cultural tourism. New York: Routledge, c2012, 416 s. ISBN 978-0-415-52351-6.
WEBSTER, Craig, James LEIGH a Stanislav IVANOV. Future tourism: political, social and economic challenges. Abingdon, Oxon: Routledge, c2013, 204 p. ISBN 04-155-0902-5.
Seznam doporučené literatury
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
SMITH, Melanie, Greg RICHARDS. The Routledge handbook of cultural tourism. New York: Routledge, c2012, 416 s. ISBN 978-0-415-52351-6.
WEBSTER, Craig, James LEIGH a Stanislav IVANOV. Future tourism: political, social and economic challenges. Abingdon, Oxon: Routledge, c2013, 204 p. ISBN 04-155-0902-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
oponent: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., 19 b
Jakým způsobem byly vyčísleny mzdové náklady uvedené v tabulce (Tab. 14)? ZODPOVĚZENO ZCELA
Měla již diplomantka možnost projednat svůj projekt se zástupci Lovecké chaty Horka nad Moravou a volnočasového areálu přírodního koupaliště Poděbrady, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ZCELA
vedoucí: Ing. Marek Sedláček, Ph.D., 25b
Kde vzhledem k výsledkům praktické části a provedených analýz vidíte největší úskalí resp. ohrožení realizace projektu a jeho úspěšného provozování? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jaká finanční měřítka výkonnosti byste projektu doporučila? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Kubíčková: Uvažovala jste o sběru primárních dat? Oslovila jste zákazníky? ZODPOVĚZENO ZCELA U analýzy rizik, neuvažovala jste spíše o matici rizik? Proč jste zvolila tak nešťastné vyjádření? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Gregar: Z jakých podkladů jste vycházela při sestavování SWOT analýzy? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Dobeš: Jak jste stanovovala ceny za poskytované služby? Ceny, které jste zvolila, jsou vyšší nebo nižší než ceny konkurence? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Bejtkovský: Jak jste se vypořádala s náklady při sestavování ceny? Cenu přeci nemůžete sestavovat na základě konkurence, když konkurence má jiné náklady. ZODPOVĚZENO ZCELA