Práce se zabývá kulturními a kreativními klastry a jejich příklady dobré praxe s využitím pro Ostravu. Cílem je navrhnout projekt doprovodné akce k budoucímu kulturnímu "Klastru Černá louka" v Ostravě na základě zjištěných možností z příkladů dobré praxe. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. V teoretické části je vysvětlena teorie problematiky kulturních a kreativních klastrů, jejich definice, typologie a způsoby měření. Praktická část je zaměřena představení konkrétních příkladů dobré praxe v Německu, Ra-kousku a České republice. Následuje návrhová část, kde je navržen projekt doprovodné akce, konkrétně divadelního festivalu v Ostravě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the cultural and creative clusters and examples of best practices with the use of Ostrava. The aim is to propose a project supporting cultural events for future Klastr Černá louka in Ostrava based on identified options in examples of best practices. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part is ex-plaining the theory of cultural and creative clusters, their definitions, typology and measu-rement methods. The practical part is showing concrete examples of best practices in Ger-many, Austria and the Czech Republic. Followed by the project part, which is a project of the supporting event - theater festival in Ostrava.
Klíčová slova
kulturní a kreativní klastry, kulturní a kreativní průmysl, konkurence schopnost, kreativní ekonomika, národohospodářský význam, příklady dobré praxe
Klíčová slova v angličtině
Cultural and Creative Clusters, Cultural and Creative Industries, Competitiveness, Creative Economy, Economic Importance, Examples of Best Practices
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá kulturními a kreativními klastry a jejich příklady dobré praxe s využitím pro Ostravu. Cílem je navrhnout projekt doprovodné akce k budoucímu kulturnímu "Klastru Černá louka" v Ostravě na základě zjištěných možností z příkladů dobré praxe. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. V teoretické části je vysvětlena teorie problematiky kulturních a kreativních klastrů, jejich definice, typologie a způsoby měření. Praktická část je zaměřena představení konkrétních příkladů dobré praxe v Německu, Ra-kousku a České republice. Následuje návrhová část, kde je navržen projekt doprovodné akce, konkrétně divadelního festivalu v Ostravě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the cultural and creative clusters and examples of best practices with the use of Ostrava. The aim is to propose a project supporting cultural events for future Klastr Černá louka in Ostrava based on identified options in examples of best practices. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part is ex-plaining the theory of cultural and creative clusters, their definitions, typology and measu-rement methods. The practical part is showing concrete examples of best practices in Ger-many, Austria and the Czech Republic. Followed by the project part, which is a project of the supporting event - theater festival in Ostrava.
Klíčová slova
kulturní a kreativní klastry, kulturní a kreativní průmysl, konkurence schopnost, kreativní ekonomika, národohospodářský význam, příklady dobré praxe
Klíčová slova v angličtině
Cultural and Creative Clusters, Cultural and Creative Industries, Competitiveness, Creative Economy, Economic Importance, Examples of Best Practices
Zásady pro vypracování
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Představte koncept kulturních a kreativních průmyslů.
Vymezte specifika kulturních a kreativních klastrů.
Praktická část
Charakterizujete vývoj a současný stav kulturních a kreativních průmyslů.
Vyhodnoťte možnosti podpory rozvoje kulturních a kreativních klastrů a regenerace měst a analyzujte situaci v Ostravě.
Navrhněte opatření k podpoře rozvoje kulturních a kreativních klastů a urbánní regenerace v Ostravě.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Představte koncept kulturních a kreativních průmyslů.
Vymezte specifika kulturních a kreativních klastrů.
Praktická část
Charakterizujete vývoj a současný stav kulturních a kreativních průmyslů.
Vyhodnoťte možnosti podpory rozvoje kulturních a kreativních klastrů a regenerace měst a analyzujte situaci v Ostravě.
Navrhněte opatření k podpoře rozvoje kulturních a kreativních klastů a urbánní regenerace v Ostravě.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRHÁM, Josef. Klastry jako nástroj regionální ekonomické konkurenceschopnosti: (případové studie České republiky a zemí Evropské unie). 1. vyd. Praha: MAC, 2009, 83 s. ISBN 978-80-86783-38-3.
FLORIDA, Richard L. The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York, NY: Basic Books, 2004, 434 p. ISBN 0-465-02477-7.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti]. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
PAVELKOVÁ, Drahomíra. Klastry a jejich vliv na výkonnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 268 s. ISBN 978-80-247-2689-2.
SKOKAN, Karel. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2004, 159 s. ISBN 80-732-9059-6.
Seznam doporučené literatury
ABRHÁM, Josef. Klastry jako nástroj regionální ekonomické konkurenceschopnosti: (případové studie České republiky a zemí Evropské unie). 1. vyd. Praha: MAC, 2009, 83 s. ISBN 978-80-86783-38-3.
FLORIDA, Richard L. The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York, NY: Basic Books, 2004, 434 p. ISBN 0-465-02477-7.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti]. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
PAVELKOVÁ, Drahomíra. Klastry a jejich vliv na výkonnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 268 s. ISBN 978-80-247-2689-2.
SKOKAN, Karel. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2004, 159 s. ISBN 80-732-9059-6.
Přílohy volně vložené
CDROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího BP: 17 b. Hodnocení oponenta BP: 14 b.
Vedoucí: Ing. Lukáš Danko
Otázka: V rámci návrhovej časti predstavujete projekt zameraný na kultúrny festival. Vedela by Ste identifikovať problémy prípadne bariéry z hľadiska financovania (prípadne navrhnúť alternatívne metódy financovania festivalu) ?
Otázka zodpovězena kompletně
Oponent: RNDr. Pavel Bednář, Ph.D.
Otázka: Podejte výklad na základě jakých skutečností byly stanoveny náklady projektu.