Bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a způsoby komunikace ve výchově dětí v dětském domově. Teoretická část práce seznamuje se základními teoretickými oblastmi výchovy v dětském domově. Charakterizuje styly výchovy a efektivní a neefektivní způsoby komunikace. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, jehož cílem je zjistit jaké výchovné styly a přístupy v komunikaci využívají vychovatelé v dětském domově.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is a treatise on educational styles and communication forms in education of children placed in a children´s home. Theoretical part deals with basic knowledge of educational styles applicable in a children´s home, characterizes particular educational styles and communication forms both effective and ineffective. The goal of qualitative research, which is subject of practical part, is to determine which educational styles and communication approaches are used by tutors in a real children´s home.
Klíčová slova
výchova, výchovný styl, komunikace, vychovatel, adolescent, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
education, educational styles, communication, tutor, teenager, children´s home
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá výchovnými styly a způsoby komunikace ve výchově dětí v dětském domově. Teoretická část práce seznamuje se základními teoretickými oblastmi výchovy v dětském domově. Charakterizuje styly výchovy a efektivní a neefektivní způsoby komunikace. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, jehož cílem je zjistit jaké výchovné styly a přístupy v komunikaci využívají vychovatelé v dětském domově.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is a treatise on educational styles and communication forms in education of children placed in a children´s home. Theoretical part deals with basic knowledge of educational styles applicable in a children´s home, characterizes particular educational styles and communication forms both effective and ineffective. The goal of qualitative research, which is subject of practical part, is to determine which educational styles and communication approaches are used by tutors in a real children´s home.
Klíčová slova
výchova, výchovný styl, komunikace, vychovatel, adolescent, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
education, educational styles, communication, tutor, teenager, children´s home
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí v dětském domově, výchovných stylů a způsobů komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí v dětském domově, výchovných stylů a způsobů komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Vyd. 1. Praha: ISV, 1996. ISBN 80-85866-15-3.
KOPŘIVA, P., J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ a T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Vyd. 3. Kroměříž: Spirála, 2012. ISBN 978-80-904030-0-0.
ŘEZÁČ, Jaroslav. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-48-6.
ŠKOVIERA, Albín. Dilemata náhradní výchovy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Vyd. 1. Praha: ISV, 1996. ISBN 80-85866-15-3.
KOPŘIVA, P., J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ a T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Vyd. 3. Kroměříž: Spirála, 2012. ISBN 978-80-904030-0-0.
ŘEZÁČ, Jaroslav. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-48-6.
ŠKOVIERA, Albín. Dilemata náhradní výchovy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska bakalářské práce, dále se věnovala především prezentování metodologických aspektů výzkumného šetření a hlavní zjištění. Studentka adekvátně reagovala na otázky uvedeny v posudku oponenta bakalářské práce. Byly uvedeny limity empirické části bakalářské práce (Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.)