Tato bakalářská práce se zabývá rolí médií v životě žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část se zaměřuje na sociální a mediální komunikaci a komunikační proces. Poté vymezuje základní typy a funkce médií, jejich vliv a účinky, které jsou nejpatrnější u pubescentů, jimž je věnována závěrečná kapitola. Empirická část zkoumá, jaký způsob komunikace cílová skupina preferuje a do jaké míry důvěřuje daným médiím. Dále také zjišťuje jak často a za jakým účelem cílová skupina daná média využívá.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the media's role in the lives of pupils of secondary school. The theoretical part focuses on the social and media communication and communication process. Then defines the basic media's types and functions, their influence and effects that are most visible in pubescents, which is devoted to the final chapter. The empirical part researches how communication's way the target group prefers and to what extent trusts the media. It also finds out how often and for what purpose the target group given media uses.
communication, mass communication, internet, influence, effects, advertisement, medial education, pubescence
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá rolí médií v životě žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část se zaměřuje na sociální a mediální komunikaci a komunikační proces. Poté vymezuje základní typy a funkce médií, jejich vliv a účinky, které jsou nejpatrnější u pubescentů, jimž je věnována závěrečná kapitola. Empirická část zkoumá, jaký způsob komunikace cílová skupina preferuje a do jaké míry důvěřuje daným médiím. Dále také zjišťuje jak často a za jakým účelem cílová skupina daná média využívá.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the media's role in the lives of pupils of secondary school. The theoretical part focuses on the social and media communication and communication process. Then defines the basic media's types and functions, their influence and effects that are most visible in pubescents, which is devoted to the final chapter. The empirical part researches how communication's way the target group prefers and to what extent trusts the media. It also finds out how often and for what purpose the target group given media uses.
communication, mass communication, internet, influence, effects, advertisement, medial education, pubescence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální a mediální komunikace a pubescence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální a mediální komunikace a pubescence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
MUSIL, Josef. Úvod do sociální a masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-44-0.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-022-3.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-125-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
MUSIL, Josef. Úvod do sociální a masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-44-0.
POSPÍŠIL, Jan a Lucie Sára ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-022-3.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-125-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska své bakalářské práce, dále byla pozornost zaměřena především na metodologické aspekty výzkumného šetření. Byla představena hlavní zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Studentka reagovala na dotaz uvedený v posudku vedoucí bakalářské práce. Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D. uvedla limity formulování doporučení pro praxi, která studentka prezentovala.