Bakalářská práce se zabývá negativním vlivem, který může mít internet a online technologie na trávení volného času dětí. Teoretická část vymezuje pojem volný čas, volnočasové zařízení. Dále se věnuje internetu, jako například rizikům hrozícím na internetu a bezpečnému chování na internetu. V neposlední řadě popisuje osobnost pubescenta a období jeho dospívání. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum. Dotazníkového šetření zjišťuje, jak žáci 2. stupně základních škol tráví svůj volný čas, jak využívají čas trávený na internetu, a poukazuje na možný negativní vliv internetu na trávení volného času dětí.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the negative impact of the Internet and on-line technologies on free-time activities of children. The theoretical part defines the term leisure time, leisure facilities. It also discusses the Internet, such as impending risks on the Internet and safe online behaviour. Finally, it describes the personality of a pubescent period of their adolescence.
The practical part contains the quantitative research. The questionnaire survey investigates how pupils 2nd primary school spends their free time to use the time spent on the Internet, and points to the possible negative influence of the Internet on leisure activities for children.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové zařízení, rizikové chování dětí a mládeže, internet, rizika internetu
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure facilities, risk behavior among youth, internet, internet risks
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá negativním vlivem, který může mít internet a online technologie na trávení volného času dětí. Teoretická část vymezuje pojem volný čas, volnočasové zařízení. Dále se věnuje internetu, jako například rizikům hrozícím na internetu a bezpečnému chování na internetu. V neposlední řadě popisuje osobnost pubescenta a období jeho dospívání. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum. Dotazníkového šetření zjišťuje, jak žáci 2. stupně základních škol tráví svůj volný čas, jak využívají čas trávený na internetu, a poukazuje na možný negativní vliv internetu na trávení volného času dětí.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the negative impact of the Internet and on-line technologies on free-time activities of children. The theoretical part defines the term leisure time, leisure facilities. It also discusses the Internet, such as impending risks on the Internet and safe online behaviour. Finally, it describes the personality of a pubescent period of their adolescence.
The practical part contains the quantitative research. The questionnaire survey investigates how pupils 2nd primary school spends their free time to use the time spent on the Internet, and points to the possible negative influence of the Internet on leisure activities for children.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové zařízení, rizikové chování dětí a mládeže, internet, rizika internetu
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure facilities, risk behavior among youth, internet, internet risks
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času, internetu a osobnosti pubescentů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času, internetu a osobnosti pubescentů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUNÁK, Stanislav. Vybrané možnosti primárnej prevencie negatívnych vplyvov na deti a mládež. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 978-80-89256-10-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, Lenka. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUNÁK, Stanislav. Vybrané možnosti primárnej prevencie negatívnych vplyvov na deti a mládež. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 978-80-89256-10-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila bakalářskou práci na téma negativní vliv internetu na způsob trávení volného času dětí. Zkušební komisi seznámila s cíli výzkumu, druhem výzkumu a technikou sběru dat. Následně se zaměřila na konkrétní výstupy výzkumu. Na závěr uvedla doporučení pro praxi. Dr. Hrbáčková poukázala na odklon praktické části bakalářské práce od tématu. Studentka měla zkoumat negativní vliv internetu na způsob trávení volného času dětí. Zajímala se však, jak tráví děti volný čas na internetu. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího. Dr. Hrbáčková upozornila na chybné nastavení výzkumného nástroje.