Bakalářská práce se zabývá pohledem vychovatele na program zacházení v penitenciární péči. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, přičemž první kapitola je zaměřena na pe-nitenciární péči, kde charakterizuje prostředí výkonu trestu, výchovnou funkci trestu, práva a povinnosti odsouzených a Evropská vězeňská pravidla. Ve druhé kapitole je rozebrán samotný program zacházení, jeho jednotlivé části a následné vyhodnocování. Poslední část se věnuje vychovateli ve věznici, náplní jeho práce, vzděláváním, ale i dalším pracovníkům Vězeňské služby. Praktická část se pomocí kvalitativního výzkumu zabývá tím, jaký je pohled vychovatelů na program zacházení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with a treatment programme in penitentiary care from the per-spective of carers. The theoretical part is divided into three chapters, the first chapter fo-cuses on the penitentiary care, which presents the surroundings of prison, the educational function of punishment, the rights and duties of convicted persons and the European Prison Rules. The second chapter describes the treatment programme, its individual parts and subsequent evaluation. The last part is dedicated to carers in prison, their job, education, as well as other employees of the Prison Service. The practical part of the qualitative research focuses on the treatment programme from the perspective of carers.
Klíčová slova
penitenciární péče, program zacházení, vychovatel, odsouzený, resocializace
Klíčová slova v angličtině
penitentiary care, treatment programme, carer, convicted persons, social rehabilitation
Rozsah průvodní práce
118 s. (140 815 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pohledem vychovatele na program zacházení v penitenciární péči. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, přičemž první kapitola je zaměřena na pe-nitenciární péči, kde charakterizuje prostředí výkonu trestu, výchovnou funkci trestu, práva a povinnosti odsouzených a Evropská vězeňská pravidla. Ve druhé kapitole je rozebrán samotný program zacházení, jeho jednotlivé části a následné vyhodnocování. Poslední část se věnuje vychovateli ve věznici, náplní jeho práce, vzděláváním, ale i dalším pracovníkům Vězeňské služby. Praktická část se pomocí kvalitativního výzkumu zabývá tím, jaký je pohled vychovatelů na program zacházení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with a treatment programme in penitentiary care from the per-spective of carers. The theoretical part is divided into three chapters, the first chapter fo-cuses on the penitentiary care, which presents the surroundings of prison, the educational function of punishment, the rights and duties of convicted persons and the European Prison Rules. The second chapter describes the treatment programme, its individual parts and subsequent evaluation. The last part is dedicated to carers in prison, their job, education, as well as other employees of the Prison Service. The practical part of the qualitative research focuses on the treatment programme from the perspective of carers.
Klíčová slova
penitenciární péče, program zacházení, vychovatel, odsouzený, resocializace
Klíčová slova v angličtině
penitentiary care, treatment programme, carer, convicted persons, social rehabilitation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti penitenciární péče, programu zacházení a úlohy vychovatele ve věznici.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti penitenciární péče, programu zacházení a úlohy vychovatele ve věznici.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÍKOVÁ, Vratislava et al., 2008. Sociální ochrana, terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o. ISBN 979-80-7380-138-0.
HÁLA, Jaroslav, 2006. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. ISBN 80-86708-30-6.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
MATOULEK, Josef a Helena SEJKOROVÁ, 2011. Právní rádce dosouzeného. Praha: Leges. ISBN 978-80-87212-89-9.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ, 2013. Kapitoly z penologie I. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-264-5.
Seznam doporučené literatury
ČERNÍKOVÁ, Vratislava et al., 2008. Sociální ochrana, terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o. ISBN 979-80-7380-138-0.
HÁLA, Jaroslav, 2006. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. ISBN 80-86708-30-6.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
MATOULEK, Josef a Helena SEJKOROVÁ, 2011. Právní rádce dosouzeného. Praha: Leges. ISBN 978-80-87212-89-9.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ, 2013. Kapitoly z penologie I. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-264-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala motivaci výběru tématu bakalářské práce, teoretická východiska, metodologické aspekty výzkumného šetření bakalářské práce a v neposlendí řadě se zaměřila na hlavní zjištění výzkumného šetření a jejich přínos pro praxi. Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D. ocenila kvalitu bakalářské práce a dále byla oceněna interpretace dat.