Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence závislosti žáků středních škol na internetu a internetových službách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmem internet, možnostmi jeho využití, jeho vývojem do současnosti v České republice, se sociálními sítěmi, závislostí na internetu, její prevencí a dále je seznámen se specifiky období adolescence. Praktická část se zaměřuje na kvantitativní výzkum provedený dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the prevention of Internet and Internet services addiction in secondary school students. Thesis is divided into 2 sections: theoretical and practical. The theoretical section introduces the reader to the concept of the Internet term, possibilities of its use, its evolution over years until the present day in Czech Republic, social networks, Internet addiction and its prevention and it also introduces the reader
to the specifics of adolescence age. The practical section focuses on quantitative research by a questionnaire survey.
Klíčová slova
internet, sociální sítě, závislost, prevence, žák střední školy
Klíčová slova v angličtině
internet, social networks, addiction, prevention, secondary school student
Rozsah průvodní práce
78 s. (113 468 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence závislosti žáků středních škol na internetu a internetových službách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmem internet, možnostmi jeho využití, jeho vývojem do současnosti v České republice, se sociálními sítěmi, závislostí na internetu, její prevencí a dále je seznámen se specifiky období adolescence. Praktická část se zaměřuje na kvantitativní výzkum provedený dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the prevention of Internet and Internet services addiction in secondary school students. Thesis is divided into 2 sections: theoretical and practical. The theoretical section introduces the reader to the concept of the Internet term, possibilities of its use, its evolution over years until the present day in Czech Republic, social networks, Internet addiction and its prevention and it also introduces the reader
to the specifics of adolescence age. The practical section focuses on quantitative research by a questionnaire survey.
Klíčová slova
internet, sociální sítě, závislost, prevence, žák střední školy
Klíčová slova v angličtině
internet, social networks, addiction, prevention, secondary school student
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti internetu jako současného fenoménu, internetové závislosti a její prevence u žáků středních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti internetu jako současného fenoménu, internetové závislosti a její prevence u žáků středních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil. Základy klinické adiktologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 388 s. ISBN 978-80-247-1411-0.
NAUMANN, Friedrich. Dějiny informatiky: od abaku k internetu. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009, 422 s. ISBN 978-80-200-1730-7.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. Vyd. 4., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 173 s. ISBN 978-80-7367-908-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil. Základy klinické adiktologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 388 s. ISBN 978-80-247-1411-0.
NAUMANN, Friedrich. Dějiny informatiky: od abaku k internetu. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009, 422 s. ISBN 978-80-200-1730-7.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. Vyd. 4., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 173 s. ISBN 978-80-7367-908-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval zákadní teoretická východiska bakalářské, metodologické aspekty výzkumného šetření. Pozornost byla zaměřena především na prezentování hlavních zjištění vyplývající z výzkumného šetření bakalářské práce. Diskutovány byly připomínky uvedeny v posudku oponenta bakalářské práce.