Cílem této diplomové práce je představit mikroregion Kroměřížska jako území s mimořádným potenciálem v turistické oblasti, jenž dosud není dostatečně využíván, a vytvoření strategie pro rozvoj jeho pozice jako atraktivní turistické destinace.
První část je věnována teoretickým poznatkům z oblasti marketingu cestovního ruchu, z čehož vychází následující analytická část. Tato je zaměřena zejména na podrobné zmapování celého území. Jsou zde popsány historické, kulturní, přírodní a turistické podmínky v regionu. Je zde také řešena současná nabídka služeb a infrastruktury, celkové shrnutí je pak provedeno formou SWOT analýzy.
Z předchozích dvou částí vznikl námět na řešení aktuálních problémů rozvoje daného území a vytvoření strategie pro odstranění nedostatků a vytváření infrastruktury cestovního ruchu, která zvýší turistickou návštěvnost a zároveň pomůže k vyšší zaměstnanosti obyvatel na vymezeném území.
Anotace v angličtině
The idea of this dissertation is to present the microregion of Kroměříž as the area with the remarkable tourist potential which is still not well utilized and creating a strategy to develope the position of the microregion as an attractive tourist destination.
The first part pursues with theoretic findings of a tourism marketing area which is followed by the analytical part focused mainly on a detail surveying of the whole region. There are described historical, cultural, natural and touristic conditions of the area. The contemporary offer of services and infrastructure is analyzed there as well, the general summary is subsequently constructed in a SWOT analysis.
Of these two previous parts there has originated a suggestion for a solving of the actual development problems of this area and creating a strategy for imperfections elimination and forming of the tourism infrastructure which could raise a tourist attendance and help to a better employment in the restricted territory.
Cílem této diplomové práce je představit mikroregion Kroměřížska jako území s mimořádným potenciálem v turistické oblasti, jenž dosud není dostatečně využíván, a vytvoření strategie pro rozvoj jeho pozice jako atraktivní turistické destinace.
První část je věnována teoretickým poznatkům z oblasti marketingu cestovního ruchu, z čehož vychází následující analytická část. Tato je zaměřena zejména na podrobné zmapování celého území. Jsou zde popsány historické, kulturní, přírodní a turistické podmínky v regionu. Je zde také řešena současná nabídka služeb a infrastruktury, celkové shrnutí je pak provedeno formou SWOT analýzy.
Z předchozích dvou částí vznikl námět na řešení aktuálních problémů rozvoje daného území a vytvoření strategie pro odstranění nedostatků a vytváření infrastruktury cestovního ruchu, která zvýší turistickou návštěvnost a zároveň pomůže k vyšší zaměstnanosti obyvatel na vymezeném území.
Anotace v angličtině
The idea of this dissertation is to present the microregion of Kroměříž as the area with the remarkable tourist potential which is still not well utilized and creating a strategy to develope the position of the microregion as an attractive tourist destination.
The first part pursues with theoretic findings of a tourism marketing area which is followed by the analytical part focused mainly on a detail surveying of the whole region. There are described historical, cultural, natural and touristic conditions of the area. The contemporary offer of services and infrastructure is analyzed there as well, the general summary is subsequently constructed in a SWOT analysis.
Of these two previous parts there has originated a suggestion for a solving of the actual development problems of this area and creating a strategy for imperfections elimination and forming of the tourism infrastructure which could raise a tourist attendance and help to a better employment in the restricted territory.
Vypracuj teoretické podklady využitelné pro diplomovou práci vycházející z marketingových teorií.
II. Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte současný stav analýzou SWOT.
Formulujte vizi a strategické cíle rozvoje cestovního ruchu na Kroměřížsku.
Zpracujte návrh strategie rozvoje do budoucna.
Zformulujte rizika navrhovaného řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracuj teoretické podklady využitelné pro diplomovou práci vycházející z marketingových teorií.
II. Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte současný stav analýzou SWOT.
Formulujte vizi a strategické cíle rozvoje cestovního ruchu na Kroměřížsku.
Zpracujte návrh strategie rozvoje do budoucna.
Zformulujte rizika navrhovaného řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Přel. Dana Slámová.1. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING a.s., 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2
[2] HORNER, Susan; SWARBEOOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9
[3] KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104- 4
[4] PÁLKOVÁ, Marta. Kroměříž. 1. vyd. Kroměříž: AggrA, 1997. 55 s.
[5] FORET, Miroslav. Marketingová komunikace : [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
[7] FORET, Miroslav; FORETOVÁ, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch . 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
[8] KOTLER, Philip; TRIAS de BES, Fernando. Inovativní marketing : [Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2005. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.
Seznam doporučené literatury
[1] MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Přel. Dana Slámová.1. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING a.s., 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2
[2] HORNER, Susan; SWARBEOOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9
[3] KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104- 4
[4] PÁLKOVÁ, Marta. Kroměříž. 1. vyd. Kroměříž: AggrA, 1997. 55 s.
[5] FORET, Miroslav. Marketingová komunikace : [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
[7] FORET, Miroslav; FORETOVÁ, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch . 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
[8] KOTLER, Philip; TRIAS de BES, Fernando. Inovativní marketing : [Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s.,2005. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.