Tématem bakalářské práce je tvorba týdenního programu příměstského tábora pro děti předškolního věku a jeho následná evaluace. Teoretická část se zabývá trávením volného času a letními tábory jako možnostmi trávení volného času. Také pojednává o výchově ve volném čase, volnočasových zařízeních a specificích letních táborů. Dále objasňuje tvorbu programů, jejich plánování a předkládá průběh příprav táborové akce. Seznamuje i s procesem evaluace. Praktická část předkládá evaluaci konkrétního realizovaného programu. Evaluace tohoto programu proběhla na základě rozhovorů s vedoucími táboru, kteří s připraveným programem pracovali. Výsledkem práce je program neboli metodika příměstského tábora pro děti předškolního věku. Program mohou využít jako inspiraci pedagogové volného času pracující s touto věkovou skupinou.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is to create a week-long suburban summer camp programme for preschool aged children, and its subsequent evaluation. The theoretical part deals with leisure time activities and also with the summer camps´ opportunities providing such leisure time activities. The thesis is also about education related to leisure time activities, leisure time centres, and summer camps´ specifics. Thereafter, it focuses on the creating of programmes and their planning, and it presents the preparations of camp events. The thesis also introduces the process of evaluation. The practical part deals with the evaluation of a particular implemented programme. The evaluation of this programme was based on the interviews with the camp´s leaders who worked with this programme. The result of my thesis is the programme that is a methodology of suburban summer camp for preschool aged children. This programme can be used as an inspiration for leisure time educators who work with this age group.
leisure, camp, programme, evaluation, preschool age
Rozsah průvodní práce
81 s.+ 33 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je tvorba týdenního programu příměstského tábora pro děti předškolního věku a jeho následná evaluace. Teoretická část se zabývá trávením volného času a letními tábory jako možnostmi trávení volného času. Také pojednává o výchově ve volném čase, volnočasových zařízeních a specificích letních táborů. Dále objasňuje tvorbu programů, jejich plánování a předkládá průběh příprav táborové akce. Seznamuje i s procesem evaluace. Praktická část předkládá evaluaci konkrétního realizovaného programu. Evaluace tohoto programu proběhla na základě rozhovorů s vedoucími táboru, kteří s připraveným programem pracovali. Výsledkem práce je program neboli metodika příměstského tábora pro děti předškolního věku. Program mohou využít jako inspiraci pedagogové volného času pracující s touto věkovou skupinou.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is to create a week-long suburban summer camp programme for preschool aged children, and its subsequent evaluation. The theoretical part deals with leisure time activities and also with the summer camps´ opportunities providing such leisure time activities. The thesis is also about education related to leisure time activities, leisure time centres, and summer camps´ specifics. Thereafter, it focuses on the creating of programmes and their planning, and it presents the preparations of camp events. The thesis also introduces the process of evaluation. The practical part deals with the evaluation of a particular implemented programme. The evaluation of this programme was based on the interviews with the camp´s leaders who worked with this programme. The result of my thesis is the programme that is a methodology of suburban summer camp for preschool aged children. This programme can be used as an inspiration for leisure time educators who work with this age group.
leisure, camp, programme, evaluation, preschool age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, tvorby a evaluace programu příměstského tábora.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, tvorby a evaluace programu příměstského tábora.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska bakalářské práce a metodologická specifika výzkumného šetření. Pozornost byla věnována především uvedení základních zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Studentka na vyzvání komise (Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.) adekvátně odpověděla na otázku uvedenou v posudku vedoucího bakalářskké práce. Jaký je rozdíl mezi evaluací a reflexí? (Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.) Studentka uvedla správnou odpověď (včetně zasazení do kontextu bakalářské práce).