Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi sociální pedagogikou a sociální prací z hlediska realizace dané profese. Teoretická část obsahuje tři podkapitoly. V první kapitole je popisována profese. V následujících podkapitolách je zmíněna kvalifikace a definice pomáhajících profesí včetně jevů, které je doprovázejí. Ve dvou následujících kapitolách vymezujeme profesi sociálního pracovníka a sociálního pedagoga z hlediska jejich vývoje v České republice, zaměřujeme se zde na obsah zaměření obou profesí a specifické metody obou profesí. Praktická část je uskutečněna pomocí metody dotazníkového šetření, v němž je zjišťován názor na rozdílnost obou profesí jak studenty sociální práce, tak studenty sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the relationship between social pedagogy and social work in terms of the profession. The theoretical part contains three chapters. The professions are described in the first chapter. There are classifications and definitions of the helping pro-fessions in the following chapters, including accompanying phenomena. The professions of social worker and social educator are defined in the following two chapters in terms of their development in Czech Republic. We focus on the content of both professions and specific methods of both professions. The practical part is carried out by method of ques-tionnaire, where both students of social work and students of education form an opinion on diversity of both professions.
Klíčová slova
Profese, povolání, pomáhající profese, sociální pedagogika, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Profession, occupation, helping profession, social pedagogy, social work
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi sociální pedagogikou a sociální prací z hlediska realizace dané profese. Teoretická část obsahuje tři podkapitoly. V první kapitole je popisována profese. V následujících podkapitolách je zmíněna kvalifikace a definice pomáhajících profesí včetně jevů, které je doprovázejí. Ve dvou následujících kapitolách vymezujeme profesi sociálního pracovníka a sociálního pedagoga z hlediska jejich vývoje v České republice, zaměřujeme se zde na obsah zaměření obou profesí a specifické metody obou profesí. Praktická část je uskutečněna pomocí metody dotazníkového šetření, v němž je zjišťován názor na rozdílnost obou profesí jak studenty sociální práce, tak studenty sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the relationship between social pedagogy and social work in terms of the profession. The theoretical part contains three chapters. The professions are described in the first chapter. There are classifications and definitions of the helping pro-fessions in the following chapters, including accompanying phenomena. The professions of social worker and social educator are defined in the following two chapters in terms of their development in Czech Republic. We focus on the content of both professions and specific methods of both professions. The practical part is carried out by method of ques-tionnaire, where both students of social work and students of education form an opinion on diversity of both professions.
Klíčová slova
Profese, povolání, pomáhající profese, sociální pedagogika, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Profession, occupation, helping profession, social pedagogy, social work
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a terminologických východisek z oblasti teorie a praxe sociální pedagogiky a sociální práce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a terminologických východisek z oblasti teorie a praxe sociální pedagogiky a sociální práce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KODYMOVÁ, Pavla. Historie české sociální práce v letech 1918-1948. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2256-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KODYMOVÁ, Pavla. Historie české sociální práce v letech 1918-1948. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2256-9.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska bakalářské práce, design výzkumného šetření a především hlavní zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Vedoucí práce PhDr. Helena Skarupská, Ph.D. kladně hodnotila rozsáhlý a vyvážený počet respondentů. Přemýšlala jste o zkoumání dané oblasti ještě nějakými jinými metodami? (Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.) Studentka odpověděla adekvátně.