Bakalářská práce se v teoretické části zabývá rizikovým chováním. V této oblasti se zaměřuje na rizikové chování na internetu, konkrétně na kyberšikanu, sexting, kybergrooming a kyberstalking. Charakterizuje prostředí, kde se rizikové chování odehrává internet, především sociální sítě a elektronickou komunikaci. Tato část práce je mimo jiné zaměřena na období dospívání a s ním spojenými vývojovými změnami a úkoly. Cílem praktické části je zjistit výskyt rizikového chování dospívajících na internetu a dále zjistit,
zda v tomto výskytu existují rozdíly v závislosti na pohlaví a věku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis tackles risk behavior in its theoretical part. In this area it focuses on risk behavior on the internet, like cyberbullying, sexting, cybergrooming and cyberstalking. It characterizes the environment where risk behavior takes place - the internet and mainly the social networks and electronic communication. This area of thesis is also focused on adolescence and developmental changes and challenges linked to it. The aim of the practical part is to find out the prevalence of risk behavior of adolescents on the internet and to find out whether there are gender and age differences.
Klíčová slova
rizikové chování, pubescence, adolescence, kyberšikana, sexting, kybergrooming, kyberstalking, internet, sociální síť, elektronická komunikace
Klíčová slova v angličtině
risk behavior, pubescence, adolescence, cyberbullying, sexting, cybergrooming, cyberstalking, internet, social network, electronic communication
Rozsah průvodní práce
80 s. (117 443 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá rizikovým chováním. V této oblasti se zaměřuje na rizikové chování na internetu, konkrétně na kyberšikanu, sexting, kybergrooming a kyberstalking. Charakterizuje prostředí, kde se rizikové chování odehrává internet, především sociální sítě a elektronickou komunikaci. Tato část práce je mimo jiné zaměřena na období dospívání a s ním spojenými vývojovými změnami a úkoly. Cílem praktické části je zjistit výskyt rizikového chování dospívajících na internetu a dále zjistit,
zda v tomto výskytu existují rozdíly v závislosti na pohlaví a věku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis tackles risk behavior in its theoretical part. In this area it focuses on risk behavior on the internet, like cyberbullying, sexting, cybergrooming and cyberstalking. It characterizes the environment where risk behavior takes place - the internet and mainly the social networks and electronic communication. This area of thesis is also focused on adolescence and developmental changes and challenges linked to it. The aim of the practical part is to find out the prevalence of risk behavior of adolescents on the internet and to find out whether there are gender and age differences.
Klíčová slova
rizikové chování, pubescence, adolescence, kyberšikana, sexting, kybergrooming, kyberstalking, internet, sociální síť, elektronická komunikace
Klíčová slova v angličtině
risk behavior, pubescence, adolescence, cyberbullying, sexting, cybergrooming, cyberstalking, internet, social network, electronic communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, rizikového chování a internetu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dospívání, rizikového chování a internetu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil a kol. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3571-8.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. IBSN 978-80-246-2153-1.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-125-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil a kol. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3571-8.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. IBSN 978-80-246-2153-1.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-125-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická východiska bakalářské práce. Pozornost byla věnována především metodologickým aspektům výzkumného šetření, dále byla vymezena základní zjištění a doporučení pro praxi. Komise hodnotila kladně jak vypracování teoretické části, ale i empirické části bakalářské práce.