Diplomová práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoje u zástupců odborové organizace ve firmě HVCC. V teoretické části je vysvětleno, co to osobnostní a sociální rozvoj je, jak je možné jej podpořit a jaký je jeho význam. Je zde zdůvodněno, proč je rozvoj v osobnostní a sociální oblasti v současné době důležitý a proč právě u zástupců odborové organizace nemůže být opomíjený. Diplomová práce zjišťuje úroveň osobnostního a sociálního rozvoje u zástupců odborové organizace. Práce shrnuje poznatky, které jsou důležité pro sociální pedagogiku, andragogiku a řízení lidských zdrojů a další odborníky, kteří se zabývají osobnostně sociální oblastí.
Anotace v angličtině
The Master's thesis deals with personality and social development of trade union committee members in company HVCC. The theoretical part explains what personality and social development is, how it can be supported and why it is important. Further on, this section provides a rationale for current importance of personality and social development of an individual, and a reason why it should not be ignored even at the members of trade union. The thesis finds out the level of personality and social development of the trade union members. It summarizes findings that are important for social pedagogy, andragogy, human resources and specialists in other areas, who are dealing with personality and social development.
Klíčová slova
Osobnostní a sociální rozvoj, osobnost, socializace, odborová organizace, zástupce odborové organizace.
Klíčová slova v angličtině
Personal and social development, personality, socialization, trade union, trade union member.
Rozsah průvodní práce
93 s., přílohy 23 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoje u zástupců odborové organizace ve firmě HVCC. V teoretické části je vysvětleno, co to osobnostní a sociální rozvoj je, jak je možné jej podpořit a jaký je jeho význam. Je zde zdůvodněno, proč je rozvoj v osobnostní a sociální oblasti v současné době důležitý a proč právě u zástupců odborové organizace nemůže být opomíjený. Diplomová práce zjišťuje úroveň osobnostního a sociálního rozvoje u zástupců odborové organizace. Práce shrnuje poznatky, které jsou důležité pro sociální pedagogiku, andragogiku a řízení lidských zdrojů a další odborníky, kteří se zabývají osobnostně sociální oblastí.
Anotace v angličtině
The Master's thesis deals with personality and social development of trade union committee members in company HVCC. The theoretical part explains what personality and social development is, how it can be supported and why it is important. Further on, this section provides a rationale for current importance of personality and social development of an individual, and a reason why it should not be ignored even at the members of trade union. The thesis finds out the level of personality and social development of the trade union members. It summarizes findings that are important for social pedagogy, andragogy, human resources and specialists in other areas, who are dealing with personality and social development.
Klíčová slova
Osobnostní a sociální rozvoj, osobnost, socializace, odborová organizace, zástupce odborové organizace.
Klíčová slova v angličtině
Personal and social development, personality, socialization, trade union, trade union member.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje osobnosti, sociálního rozvoje a osobnostních a sociálních kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje osobnosti, sociálního rozvoje a osobnostních a sociálních kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova. Praha: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MÜHLEISEN, Stefan a Nadine OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5.
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Praha: Aisis, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
WERTHER, William a Keith DAVIS. Lidský faktor a personální management. Praha: Vicoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-04-X.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova. Praha: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MÜHLEISEN, Stefan a Nadine OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5.
VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Praha: Aisis, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
WERTHER, William a Keith DAVIS. Lidský faktor a personální management. Praha: Vicoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-04-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představia výzkumný záměr diplomové práce. Konkrétně prezentovala výzkumné cíle, dílčí výzkumné cíle, druh výzkumu, metodu výzkumu, základní a výběrový soubor. Následně se zaměřila na výsledky analýzy dat a závěry diplomové práce. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.