Teoretická část této diplomové práce se úvodem zabývá seniory a popisuje základní problémy stárnutí, dále třídí seniory podle toho, kde ve svém věku v současné době bydlí. Dále seznámí seniory se základními moderními přístroji, na kterých lze pracovat s internetem, a s možnostmi jak se připojit k internetu. Závěr teoretické části seznámí seniory s nejznámějšími internetovými vyhledávači a nejrozšířenějšími sociálními sítěmi, jak zahraničními, tak českými. V praktické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumu seniorů v Ostravě, kteří ovládají práci s moderní technologií, jestli se připojují k internetu, zda znají nějaké české nebo zahraniční sociální sítě, zda jsou na některé zaregistrovaní jako uživatelé a jestli komunikují přes internet a přes sociální sítě.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with the introduction seniors and describes the basic problems of aging, senior class, depending on where in his age currently resides. Also learn seniors with basic modern instruments on which to work with the internet and the possibilities of how to connect to the Internet. Conclusion The theoretical part of the familiar seniors with the most famous internet search engines and widespread social networks, both foreign and Czech. The practical part of quantitative analysis seniors in Ostrava, who control working with modern technology, if you connect to the Internet, whether they know any Czech or foreign social networks, whether they are on some registered as users and if you communicate via the Internet and social networks.
Klíčová slova
Senioři, počítač, internet, sociální sítě, komunikace, chat, e-mail.
Klíčová slova v angličtině
Seniors, computer, internet, social networking, communication, chat, e-mail.
Rozsah průvodní práce
78 s. (113 170 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této diplomové práce se úvodem zabývá seniory a popisuje základní problémy stárnutí, dále třídí seniory podle toho, kde ve svém věku v současné době bydlí. Dále seznámí seniory se základními moderními přístroji, na kterých lze pracovat s internetem, a s možnostmi jak se připojit k internetu. Závěr teoretické části seznámí seniory s nejznámějšími internetovými vyhledávači a nejrozšířenějšími sociálními sítěmi, jak zahraničními, tak českými. V praktické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumu seniorů v Ostravě, kteří ovládají práci s moderní technologií, jestli se připojují k internetu, zda znají nějaké české nebo zahraniční sociální sítě, zda jsou na některé zaregistrovaní jako uživatelé a jestli komunikují přes internet a přes sociální sítě.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with the introduction seniors and describes the basic problems of aging, senior class, depending on where in his age currently resides. Also learn seniors with basic modern instruments on which to work with the internet and the possibilities of how to connect to the Internet. Conclusion The theoretical part of the familiar seniors with the most famous internet search engines and widespread social networks, both foreign and Czech. The practical part of quantitative analysis seniors in Ostrava, who control working with modern technology, if you connect to the Internet, whether they know any Czech or foreign social networks, whether they are on some registered as users and if you communicate via the Internet and social networks.
Klíčová slova
Senioři, počítač, internet, sociální sítě, komunikace, chat, e-mail.
Klíčová slova v angličtině
Seniors, computer, internet, social networking, communication, chat, e-mail.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k seniorům a jejich sociálním vztahům, internetu, práci s počítačem a sociálním sítím.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k seniorům a jejich sociálním vztahům, internetu, práci s počítačem a sociálním sítím.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAIRNCROSS, Frances. Konec vzdálenosti: Jak komunikační revoluce změní naše životy. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-155-X.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Vydání 2. Praha: Havlíček Brain Team, 2010. ISBN 978-80-87109-19-9.
CHATFIELD, Tom. Padesát myšlenek, které musíte znát - digitální svět. Český Těšín: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-720-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4136-9.
ŠANC, Miroslav. Internet pro seniory: přívětivý průvodce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2382-9.
Seznam doporučené literatury
CAIRNCROSS, Frances. Konec vzdálenosti: Jak komunikační revoluce změní naše životy. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-155-X.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Vydání 2. Praha: Havlíček Brain Team, 2010. ISBN 978-80-87109-19-9.
CHATFIELD, Tom. Padesát myšlenek, které musíte znát - digitální svět. Český Těšín: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-720-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4136-9.
ŠANC, Miroslav. Internet pro seniory: přívětivý průvodce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2382-9.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval diplomovou práci. Konkrétně se zaměřil na design výzkumu a výsledky výzkumu. Dr. Hrbáčková: Co znamená pojem sociální síť? Vysvětlil jste pojem dotazovaným? Student neodpověděl. Zkušební komise poukázala na možnosti zkreslení výsledků výzkumu. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Andrysová: uveďte doporučení pro praxi. Student odpověděl neadekvátně.