Cílem diplomové práce je zjistit vliv environmentálního programu na postoje žáků základní školy k životnímu prostředí. Teoretická část zahrnuje problematiku postojů a životního prostředí. Popisuje environmentální výchovu jako průřezové téma Rámcově vzdělávacího programu. Praktická část zkoumá změnu postojů žáků základní školy k životnímu prostředí pomocí metody sémantického diferenciálu a Studentova t-testu.
Anotace v angličtině
The thesis aim to investigace the influence of environmental program for primery school pupils' attitudes towards the environment. The teoretical part includes the issue of attitudes and the environment. It desribes environmental education as a cross cutting theme within The General Educational Programme. The practical part examines changing attitudes of primary school pupils to the environment by using semantic differential method and Student's t-test.
Klíčová slova
postoj, změna postojů, životní prostředí, rámcově vzdělávací program, environmentální výchova
Cílem diplomové práce je zjistit vliv environmentálního programu na postoje žáků základní školy k životnímu prostředí. Teoretická část zahrnuje problematiku postojů a životního prostředí. Popisuje environmentální výchovu jako průřezové téma Rámcově vzdělávacího programu. Praktická část zkoumá změnu postojů žáků základní školy k životnímu prostředí pomocí metody sémantického diferenciálu a Studentova t-testu.
Anotace v angličtině
The thesis aim to investigace the influence of environmental program for primery school pupils' attitudes towards the environment. The teoretical part includes the issue of attitudes and the environment. It desribes environmental education as a cross cutting theme within The General Educational Programme. The practical part examines changing attitudes of primary school pupils to the environment by using semantic differential method and Student's t-test.
Klíčová slova
postoj, změna postojů, životní prostředí, rámcově vzdělávací program, environmentální výchova
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti postojů, systému kurikulárních dokumentů a životního prostředí.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku vytvořeného na základě sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti postojů, systému kurikulárních dokumentů a životního prostředí.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku vytvořeného na základě sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRANIŠ, Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí: učebnice pro střední školy. 2. přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 1999, 169 s. ISBN 8086073521.
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vyd. 3. Praha: Portál, 2003, 166 s. ISBN 80-7178-763-9.
JEMELKA, Petr. Úvod do ekologické problematiky. 2., rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003, 72 s. ISBN 80-210-3103-4.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 404 s. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
BRANIŠ, Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí: učebnice pro střední školy. 2. přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 1999, 169 s. ISBN 8086073521.
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vyd. 3. Praha: Portál, 2003, 166 s. ISBN 80-7178-763-9.
JEMELKA, Petr. Úvod do ekologické problematiky. 2., rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003, 72 s. ISBN 80-210-3103-4.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 404 s. ISBN 978-80-247-1428-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíl diplomové práce a výukový program ,,Neztrácejme půdu pod nohama". Poté se zaměřila na design výzkumu. Doc. Jůzl: uveďte prosím konkrétní výstupy výzkumného šetření. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.