Práce pojednává o postavení marketingu v procesu řízení podnikových aktivit. Teoretická část je zaměřena na popis marketingových nástrojů a zásad marketingového řízení firmy. Součástí je charakteristika marketingové situační analýzy, která tvoří podklad pro analýzy použité v praktické části. Hlavním úkolem práce bylo identifikovat klíčové faktory úspěchu firmy, analyzovat současné postavení firmy na trhu a mezi významnými konkurenty. Zjistit, zda analyzovaná společnost používá efektivní komunikační prvky s potenciálními zá-kazníky, a jak lze tyto prvky využít pro zvýšení konkurenčních výhod vedoucí k dlouhodobé schopnosti obstát na trhu.
Anotace v angličtině
This work deals with position of marketing in business process. The theoretical part is focused on description of marketing mix (4Ps) used on the customer market and the principles of the firm marketing management. Marketing situation analysis is included in it and underlie for the second part of the work. To identify main factors of success of a company, to analyse contemporary position on the market and among competitors, it was the main task of my work. I found out useful in the analysis that effectively market segmentation is very important for company activities. If the product is effectively segmented a company will be able to promote the right products to reach the place where the consumers are. I was trying to find new advertising medium to keep a target market and how these promote tools should be used for long-term ability to stand up on competitive market.
Práce pojednává o postavení marketingu v procesu řízení podnikových aktivit. Teoretická část je zaměřena na popis marketingových nástrojů a zásad marketingového řízení firmy. Součástí je charakteristika marketingové situační analýzy, která tvoří podklad pro analýzy použité v praktické části. Hlavním úkolem práce bylo identifikovat klíčové faktory úspěchu firmy, analyzovat současné postavení firmy na trhu a mezi významnými konkurenty. Zjistit, zda analyzovaná společnost používá efektivní komunikační prvky s potenciálními zá-kazníky, a jak lze tyto prvky využít pro zvýšení konkurenčních výhod vedoucí k dlouhodobé schopnosti obstát na trhu.
Anotace v angličtině
This work deals with position of marketing in business process. The theoretical part is focused on description of marketing mix (4Ps) used on the customer market and the principles of the firm marketing management. Marketing situation analysis is included in it and underlie for the second part of the work. To identify main factors of success of a company, to analyse contemporary position on the market and among competitors, it was the main task of my work. I found out useful in the analysis that effectively market segmentation is very important for company activities. If the product is effectively segmented a company will be able to promote the right products to reach the place where the consumers are. I was trying to find new advertising medium to keep a target market and how these promote tools should be used for long-term ability to stand up on competitive market.
Zpracujte literární prameny vztahující se k marketingovému řízení a konkurenceschopnosti firmy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového řízení firmy FERN s.r.o.
Zpracujte projekt zavedení marketingového řízení firmy FERN s.r.o. pro zvýšení její konkurenceschopnosti.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny vztahující se k marketingovému řízení a konkurenceschopnosti firmy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového řízení firmy FERN s.r.o.
Zpracujte projekt zavedení marketingového řízení firmy FERN s.r.o. pro zvýšení její konkurenceschopnosti.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. ALISON, A. Marketing to nejlepší z praxe. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-619-9
2. DRUCKER, P.F. Výzvy managementu pro 21. století.,Praha: Management press, 2000. ISBN 80-7261-021-X.
3. GLOGAR, A. Jak děláme marketing, Metodika zavádění transformačního marketingu v České republice, 1. vydání, Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1999. ISBN 80-902235-4-0
4. KOTLER, P. Marketing, Praha: Victoria Publisching., 1997. ISBN 80-85605-08-2
5. KOŽÍŠKOVÁ, H.,ROUSOVÁ,E.,VRÁBLÍK,M. Výchozí premisy utváření a prosazování konkurenceschopnosti české marketingově řízené firmy.Podnik pro třetí tisíciletí, Zlín, FaME 1999. ISBN 80-241-1467-7
6. ŠUMBEROVÁ, P. Základy marketingu. 3. vyd. Zlín: UTB, 2001.ISBN 80-7318-001-4
Seznam doporučené literatury
1. ALISON, A. Marketing to nejlepší z praxe. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-619-9
2. DRUCKER, P.F. Výzvy managementu pro 21. století.,Praha: Management press, 2000. ISBN 80-7261-021-X.
3. GLOGAR, A. Jak děláme marketing, Metodika zavádění transformačního marketingu v České republice, 1. vydání, Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1999. ISBN 80-902235-4-0
4. KOTLER, P. Marketing, Praha: Victoria Publisching., 1997. ISBN 80-85605-08-2
5. KOŽÍŠKOVÁ, H.,ROUSOVÁ,E.,VRÁBLÍK,M. Výchozí premisy utváření a prosazování konkurenceschopnosti české marketingově řízené firmy.Podnik pro třetí tisíciletí, Zlín, FaME 1999. ISBN 80-241-1467-7
6. ŠUMBEROVÁ, P. Základy marketingu. 3. vyd. Zlín: UTB, 2001.ISBN 80-7318-001-4