Tato bakalářská práce se snaží objasnit názor učitelek v mateřské škole na předškolní děti s poruchou ADHD a popsat metody práce učitelek s těmito dětmi. V teoretické části práce popisuji poruchu ADHD, její vznik, diagnostiku, vznik poruchy a její projevy. V praktické části jsem zkoumala názory učitelek na děti s poruchou ADHD pomocí rozhovorů, které jsem následně kódovala a kategorizovala.
Anotace v angličtině
This thesis aims to clarify the opinion of kindergarten teachers at preschool children with ADHD and describes the methods of teachers work with these children. The theoretical part describes ADHD, its origin, diagnostics, the origin of disorder and its symptoms. In the practical part, I examined the views of teachers on children with ADHD using inter-views, which I subsequently be encoded and categorized.
Klíčová slova
porucha ADHD, výchovné problémy
Klíčová slova v angličtině
ADHD disease, educational problems
Rozsah průvodní práce
51 s. (75 957 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se snaží objasnit názor učitelek v mateřské škole na předškolní děti s poruchou ADHD a popsat metody práce učitelek s těmito dětmi. V teoretické části práce popisuji poruchu ADHD, její vznik, diagnostiku, vznik poruchy a její projevy. V praktické části jsem zkoumala názory učitelek na děti s poruchou ADHD pomocí rozhovorů, které jsem následně kódovala a kategorizovala.
Anotace v angličtině
This thesis aims to clarify the opinion of kindergarten teachers at preschool children with ADHD and describes the methods of teachers work with these children. The theoretical part describes ADHD, its origin, diagnostics, the origin of disorder and its symptoms. In the practical part, I examined the views of teachers on children with ADHD using inter-views, which I subsequently be encoded and categorized.
Klíčová slova
porucha ADHD, výchovné problémy
Klíčová slova v angličtině
ADHD disease, educational problems
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury vztahující se k syndromu ADHD u předškolních dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného interview.
Zpracování dat formou třídění a kategorizací získaných výpovědí, vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury vztahující se k syndromu ADHD u předškolních dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného interview.
Zpracování dat formou třídění a kategorizací získaných výpovědí, vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
ESSA, E. Jak pomoci dítěti: metody zvládání problémů dětí v předškolní výchově. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 300 s. ISBN 978-80-251-2928-9.
MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011, 120 s. ISBN 978-80-7372-733-8.
MICHALOVÁ, Z. Předškolák s problémovým chováním: projevy, prevence a možnosti ovlivnění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 162 s. ISBN 978-80-262-0182-3.
NOVÁK, T. Mnohem menší dareba, než jste čekali. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 125 s. ISBN 978-80-247-5069-9.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 8071785032.
Seznam doporučené literatury
ESSA, E. Jak pomoci dítěti: metody zvládání problémů dětí v předškolní výchově. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 300 s. ISBN 978-80-251-2928-9.
MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011, 120 s. ISBN 978-80-7372-733-8.
MICHALOVÁ, Z. Předškolák s problémovým chováním: projevy, prevence a možnosti ovlivnění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 162 s. ISBN 978-80-262-0182-3.
NOVÁK, T. Mnohem menší dareba, než jste čekali. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 125 s. ISBN 978-80-247-5069-9.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 8071785032.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci a odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Prof. Gavora upozornil na nedostatky výzkumné části v položených výzkumných otázkách a nedodržení podstaty polostrukturovaného rozhovoru. Doc. Majerčíková ocenila téma práce.