Bakalářská práce popisuje problémy v komunikaci mateřské školy a rodiny. V teoretické části sumarizuje poznatky o vztahu a spolupráci školy a rodiny a komunikaci mezi mateřskou školou a rodinou. Empirická část práce je věnována popisování hlavních faktorů, které mohou způsobovat problémy v komunikaci. Tato část vychází z vedených rozhovorů s učitelkami a s rodiči.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the problems in communication of nursery school and family. The theoretical part summarizes findings on the relationship and cooperation between school and family and communication between nursery school and family. The empirical part is devoted to describing the main factors that may cause problems in communication. This part is based on conversational interviews with teachers and parents.
Klíčová slova
mateřská škola, rodina, komunikace
Klíčová slova v angličtině
nursery school, family, communication
Rozsah průvodní práce
61 s.(109 717 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje problémy v komunikaci mateřské školy a rodiny. V teoretické části sumarizuje poznatky o vztahu a spolupráci školy a rodiny a komunikaci mezi mateřskou školou a rodinou. Empirická část práce je věnována popisování hlavních faktorů, které mohou způsobovat problémy v komunikaci. Tato část vychází z vedených rozhovorů s učitelkami a s rodiči.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the problems in communication of nursery school and family. The theoretical part summarizes findings on the relationship and cooperation between school and family and communication between nursery school and family. The empirical part is devoted to describing the main factors that may cause problems in communication. This part is based on conversational interviews with teachers and parents.
Klíčová slova
mateřská škola, rodina, komunikace
Klíčová slova v angličtině
nursery school, family, communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se problémů v komunikaci mateřské školy a rodiny, učitelů a rodičů.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti komunikace, spolupráce mezi mateřskou školou a rodinou.
Příprava metodiky empirické části práce, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se problémů v komunikaci mateřské školy a rodiny, učitelů a rodičů.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti komunikace, spolupráce mezi mateřskou školou a rodinou.
Příprava metodiky empirické části práce, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3672-218.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace.
Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-7315-104-9
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2008.
ISBN 978-80-247-1168-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 193 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4715-681.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál 2013. ISBN 978-80-262-0378-0
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3672-218.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace.
Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-7315-104-9
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2008.
ISBN 978-80-247-1168-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 193 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4715-681.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál 2013. ISBN 978-80-262-0378-0
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 2004, 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla všechny otázky vedoucího a ponenta bakalářské práce. Doc. Wiegerová vyzdvihla stanovené dílčí cíle a zvolenou výzkumnou strategii. Dále proběhla diskuze komise k prezentovanému schématu kategorií a podkategorií z realizovaných rozhovorů, kde se studentka dopustila některých chyb. Mgr. Navrátilová zdůvodnila hodnocení jako oponent i velmi nízkou formální úrovní práce.