Bakalářská práce je zaměřena na oblíbené edukační činnosti dětí v mateřské škole. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou dvě kapitoly, přičemž první kapitola pojednává o mateřské škole a o charakteristice vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola se věnuje nabídce edukačních činností v mateřské škole.
Praktická část popisuje kvalitativně orientovaný výzkum, který je zaměřen na zjištění oblíbených edukační činností dětí v mateřské škole.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on favorite educational activities of children in nursery school. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part you can find two chapters, the first chapter explains the nursery school and describes the characteristic of development of preschool children. The second chapter describes an overview of educational activities in nursery school.
The practical part describes qualitatively oriented research that is focused on finding favorite educational activities of children in nursery school.
Keywords
edukační činnost, dítě předškolního věku, preference
Keywords in English
educational activity, preschool child, preference
Length of the covering note
46 s. (59 501)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na oblíbené edukační činnosti dětí v mateřské škole. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou dvě kapitoly, přičemž první kapitola pojednává o mateřské škole a o charakteristice vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola se věnuje nabídce edukačních činností v mateřské škole.
Praktická část popisuje kvalitativně orientovaný výzkum, který je zaměřen na zjištění oblíbených edukační činností dětí v mateřské škole.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on favorite educational activities of children in nursery school. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part you can find two chapters, the first chapter explains the nursery school and describes the characteristic of development of preschool children. The second chapter describes an overview of educational activities in nursery school.
The practical part describes qualitatively oriented research that is focused on finding favorite educational activities of children in nursery school.
Keywords
edukační činnost, dítě předškolního věku, preference
Keywords in English
educational activity, preschool child, preference
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se edukačních činností dětí v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z problematiky osobnosti dítěte předškolního věku a jeho působení v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s dětmi a analýzy dětské kresby.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se edukačních činností dětí v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z problematiky osobnosti dítěte předškolního věku a jeho působení v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s dětmi a analýzy dětské kresby.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Recommended resources
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-278.
SVOBODOVÁ, Eva. Obsah a formy předškolního vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. ISBN 978-80-7040-940-4.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Recommended resources
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-278.
SVOBODOVÁ, Eva. Obsah a formy předškolního vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. ISBN 978-80-7040-940-4.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, schemes, portraits
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka detailně prezentovala svou bakalářskou práci. Vedoucí práce doc. Majerčíková shrnula kladné stránky práce, především empirickou část a velmi dobrou vzájemnou spolupráci, a dále nedostatky a problémy při vymezování pojmů v teoretické části práce. Studentka zodpověděla otázky vedoucího i oponenta uvedené v posudcích. Komise se studentkou diskutovala o pojmu edukační činnost, který studentka nepopsala správně. Doc. Wiegerová upozornila také na nevhodné zařazení obrázků v příloze při výzkumu. Jak jste dále pracovala s obrázky dětí? (dr. Pacholík) Studentka otázku zodpověděla.