V teoretické části mé diplomové práce se zabývám analýzou problematiky současného fenoménu, jakým je digitální nomádství. Cílem je poskytnout ucelený soubor informací, které by mohl využít případný zájemce o tento životní a profesní styl. Struktura teoretické části této práce je rozdělena na tři hlavní oddíly. V první kapitole jsem se zaměřil především na definici tohoto způsobu podnikání. V kapitole druhé pak přináším praktické rady, které by měly být nápomocny při začátcích s digitálním nomádstvím. V třetí části je popsán experiment, který ověřil výsledky výzkumu v praxi.
Praktická část této práce volně navazuje na část teoretickou. Zabývám se v ní vytvořením lifestylové značky, která je tématicky zaměřená na cestování do přírody. Cílem je vytvoření vizuální identity brandu a návrhu první kolekce produktů. Tato značka představuje především pokračování experimentu z teoretické pasáže této diplomové práce.
Anotace v angličtině
Theoretical part of my thesis is aimed on analysis of problematics of current phenomenon - digital nomadic life. The goal is to provide a comprehensive set of information which could be used by any aspirant of this life and professional style. The structure of the theoretical part is divided into three main passages. In the first chapter, I focused mainly on the definition of this type of a business. In the second chapter the author of this thesis brings some practical ideas which should be helpful in the beginnings of life as a digital nomad. In the third part is described an experiment which verifies results of the research in practice.
Practical part of this thesis continues where the theoretical part ends. It is aimed on a creation of a lifestyle brand which is thematically focused on trips to nature. The goal is to create a visual identity of a brand and design of the first collection of products. This brand represents mainly continuation of the experiment in the theoretical part of this thesis.
V teoretické části mé diplomové práce se zabývám analýzou problematiky současného fenoménu, jakým je digitální nomádství. Cílem je poskytnout ucelený soubor informací, které by mohl využít případný zájemce o tento životní a profesní styl. Struktura teoretické části této práce je rozdělena na tři hlavní oddíly. V první kapitole jsem se zaměřil především na definici tohoto způsobu podnikání. V kapitole druhé pak přináším praktické rady, které by měly být nápomocny při začátcích s digitálním nomádstvím. V třetí části je popsán experiment, který ověřil výsledky výzkumu v praxi.
Praktická část této práce volně navazuje na část teoretickou. Zabývám se v ní vytvořením lifestylové značky, která je tématicky zaměřená na cestování do přírody. Cílem je vytvoření vizuální identity brandu a návrhu první kolekce produktů. Tato značka představuje především pokračování experimentu z teoretické pasáže této diplomové práce.
Anotace v angličtině
Theoretical part of my thesis is aimed on analysis of problematics of current phenomenon - digital nomadic life. The goal is to provide a comprehensive set of information which could be used by any aspirant of this life and professional style. The structure of the theoretical part is divided into three main passages. In the first chapter, I focused mainly on the definition of this type of a business. In the second chapter the author of this thesis brings some practical ideas which should be helpful in the beginnings of life as a digital nomad. In the third part is described an experiment which verifies results of the research in practice.
Practical part of this thesis continues where the theoretical part ends. It is aimed on a creation of a lifestyle brand which is thematically focused on trips to nature. The goal is to create a visual identity of a brand and design of the first collection of products. This brand represents mainly continuation of the experiment in the theoretical part of this thesis.
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: internetové nomádství v praxi
2. Praktická část: lifestylová značka z oblasti trampingu
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: internetové nomádství v praxi
2. Praktická část: lifestylová značka z oblasti trampingu
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace projektu je v souladu se zadáním. Téma lehce módní. Realizace projektu - profesionální.
Václav Houf: krajina grafický design nepotřebuje.
Dušan Wolf: práce s papírem - složité a náročné - mimo ekologii.
Lenka Baroňová: mnoho chyb v sazbě, chybí korektura jazyková a gramatická.
Rostislav Illík: výhrady k segmentům realizace.
Diskuse bohatá - reakce studenta přiměřená.
Výsledek obhajoby: kvalitní.