Teoretická část začíná zamyšlením nad funkcí grafického designu ve veřejném prostoru. Následuje rešerše s vlastní dokumentací grafického designu v Belgii, kde jsem absolvovala roční stáž a kde byla práce nepřímo započata. Další část se věnuje tématu vizuálního smogu a rešerši projektů na toto téma. Stěžejní část pak tvoří subjektivní výzkum části centra města Brna a hledání hlavních faktorů, kvůli kterým vizuální smog vzniká. Pomocí těchto faktorů pak byla vytvořena Mapa vizuálního smogu dané lokality jako pokus o rozklíčování a lepší uchopení hlavních problémů.
Praktická část je postavena jako hledání východiska ze situace a začíná rozvedením poznatků a úvah pramenících z Mapy. Jde o vizuálních revitalizaci problematické části centra Brna, vizuální zpřístupnění hlavních myšlenek Mapy pomocí retuší provozoven a experimentální pokus o řešení klíčových problémů v podobě návrhu online aplikace.
Anotace v angličtině
The theoretical parts begins with thoughts about graphic design in public space. The next part is a personal research of a graphic design in Belgium where the first thoughts about this work were born. The following chapter is a research about visual pollution projects. The main part is dedicated to a personal investigation of a visual pollution in the central part of Brno city and looking for the key reasons, why the visual pollution occurs. The main factors were used for creation of the Visual Pollution Map that should help to show the major problems of the locality and understand the origins of the problem.
The practical part is based on looking for a sollution of problems defined in the Map. It begins with a visual revitalisation of the most problematic part of the locality, than it continues with a visual presentation of the main problems found trough the theoretical research and ends with a draft of an experimental interactive application that should help to solve the problem.
Graphic design, public space, visual communication, visual culture, visual pollution, visual smog, Visual Pollution Map, retail design, Brno, OOH, advertising, regulation, official regulation, revitalisation, redesign, Colours of Gent, public space in Belgium.
Rozsah průvodní práce
97 s. (132 897 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část začíná zamyšlením nad funkcí grafického designu ve veřejném prostoru. Následuje rešerše s vlastní dokumentací grafického designu v Belgii, kde jsem absolvovala roční stáž a kde byla práce nepřímo započata. Další část se věnuje tématu vizuálního smogu a rešerši projektů na toto téma. Stěžejní část pak tvoří subjektivní výzkum části centra města Brna a hledání hlavních faktorů, kvůli kterým vizuální smog vzniká. Pomocí těchto faktorů pak byla vytvořena Mapa vizuálního smogu dané lokality jako pokus o rozklíčování a lepší uchopení hlavních problémů.
Praktická část je postavena jako hledání východiska ze situace a začíná rozvedením poznatků a úvah pramenících z Mapy. Jde o vizuálních revitalizaci problematické části centra Brna, vizuální zpřístupnění hlavních myšlenek Mapy pomocí retuší provozoven a experimentální pokus o řešení klíčových problémů v podobě návrhu online aplikace.
Anotace v angličtině
The theoretical parts begins with thoughts about graphic design in public space. The next part is a personal research of a graphic design in Belgium where the first thoughts about this work were born. The following chapter is a research about visual pollution projects. The main part is dedicated to a personal investigation of a visual pollution in the central part of Brno city and looking for the key reasons, why the visual pollution occurs. The main factors were used for creation of the Visual Pollution Map that should help to show the major problems of the locality and understand the origins of the problem.
The practical part is based on looking for a sollution of problems defined in the Map. It begins with a visual revitalisation of the most problematic part of the locality, than it continues with a visual presentation of the main problems found trough the theoretical research and ends with a draft of an experimental interactive application that should help to solve the problem.
Graphic design, public space, visual communication, visual culture, visual pollution, visual smog, Visual Pollution Map, retail design, Brno, OOH, advertising, regulation, official regulation, revitalisation, redesign, Colours of Gent, public space in Belgium.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
studie vizuální kultury veřejného prostoru části centra města Brna.
2. Praktická část:
hledání východiska z problémů současné situace.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
studie vizuální kultury veřejného prostoru části centra města Brna.
2. Praktická část:
hledání východiska z problémů současné situace.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
Volně přiložené CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace výsledků zkoumání a analýzy "vizuálního smogu" byla komisí vysoce ceněna. Rozsah a forma zpracování dat splňuje nároky spíše doktorské prácer. Grafický výstup má profesionální parametry. Věra Marešová si cení ideje, Lumír Kajnar vidí klady myšlenkové i ve způsobu vizualizace. Václav Houf nabízí kontakty na osoby schopné pomoci v terénu. Práce je vysoce nadstandartní.