Práce shrnuje nejdůležitější momenty v historii grafického designu, ve kterých dřevo hrálo významnou roli. Zaobírá se především vývojem dřevěné matrice, mexickou tradiční grafickou, ale i současnými tendencemi v grafickém designu, využívajícími dřevo technologicky i koncepčně.
Anotace v angličtině
This work summarizes the most important moments in the history of wooden material in the context of development of the graphic design. It also shows evolution of wood as a printing tool, traditional mexican graphic art and contemporary trends in graphic design using wood as a technological and conceptional material.
Klíčová slova
Grafický design, vizuální komunikace, typografie, dřevo, dřevořez, dřevoryt, xylografie, tisk, knihtisk, matrice, egyptienka, Century Guild of Artists, mexická grafika, Taller de Gráfica Popular, José Guadalupe Posada, Calaveras, symbolika, logo, logotyp, vizuální identita, vintage, font, ekologický design, laserování
Klíčová slova v angličtině
Graphic Design, Visual Communication, Typography, Wood, Woodcut, Wood Engraving, Xylography, Print, Letterpress Printing, Slab Serif, Century Guild of Artists, Mexican Graphic, Taller de Gráfica Popular, José Guadalupe Posada, Calaveras, Symbolism, Logo, Logotype, Visual Identity, Vintage, Font, Ecodesign, Laser Engraving
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Práce shrnuje nejdůležitější momenty v historii grafického designu, ve kterých dřevo hrálo významnou roli. Zaobírá se především vývojem dřevěné matrice, mexickou tradiční grafickou, ale i současnými tendencemi v grafickém designu, využívajícími dřevo technologicky i koncepčně.
Anotace v angličtině
This work summarizes the most important moments in the history of wooden material in the context of development of the graphic design. It also shows evolution of wood as a printing tool, traditional mexican graphic art and contemporary trends in graphic design using wood as a technological and conceptional material.
Klíčová slova
Grafický design, vizuální komunikace, typografie, dřevo, dřevořez, dřevoryt, xylografie, tisk, knihtisk, matrice, egyptienka, Century Guild of Artists, mexická grafika, Taller de Gráfica Popular, José Guadalupe Posada, Calaveras, symbolika, logo, logotyp, vizuální identita, vintage, font, ekologický design, laserování
Klíčová slova v angličtině
Graphic Design, Visual Communication, Typography, Wood, Woodcut, Wood Engraving, Xylography, Print, Letterpress Printing, Slab Serif, Century Guild of Artists, Mexican Graphic, Taller de Gráfica Popular, José Guadalupe Posada, Calaveras, Symbolism, Logo, Logotype, Visual Identity, Vintage, Font, Ecodesign, Laser Engraving
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
tradiční a netradiční využití dřeva v grafickém designu.
2. Praktická část:
grafický design ve výstavnictví - koncepční a vizuální styl výstavy (Milan Design Week).
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
tradiční a netradiční využití dřeva v grafickém designu.
2. Praktická část:
grafický design ve výstavnictví - koncepční a vizuální styl výstavy (Milan Design Week).
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Členka týmu realizující výstavu FMK v Itálii prokázala profesionální kvality a schopnost reagovat rychle a kvalitně na změny. Vizualizace všech částí jsou kvalitní, komise si cení všech dosažených úrovní kvality. Teoretická část splňuje nároky na diplomovou práci. Studentka je dobře připravena na praxi v oboru GD.