Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním toho, jak děti vyrůstající v sociálně vyloučené lokalitě vnímají kvalitu svého života. Práce je zaměřena konkrétně na sociálně vyloučené lokality ve správním obvodu města Kroměříž. Teoretická část představuje klíčové oblasti vztahující se k tématu. Praktická část je věnována terénnímu kvalitativnímu výzkumu vnímání kvality života dětmi ze sociálně vyloučené lokality metodou chápajícího rozhovoru.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to the topic of perception of quality of life by children qrowing up in socially excluded locality. It is focused on socially excluded localities in the administrative district of the city of Kromeriz. The theoretical part of this thesis presents key areas of the topic. The practical part is dedicated to terrain qualitative research of perception of quality of life by children constantly living in socially excluded locality, made with method of understanding interview.
Klíčová slova
Sociálně vyloučená lokalita, ghetto, slum, dítě, romské dítě, mládež, kvalita života, vnímání, podmínky, sociální vyloučení
Klíčová slova v angličtině
Socially excluded locality, ghetto, slum, child, Roma child, youth, quality of life, perception, conditions, social exclusion.
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním toho, jak děti vyrůstající v sociálně vyloučené lokalitě vnímají kvalitu svého života. Práce je zaměřena konkrétně na sociálně vyloučené lokality ve správním obvodu města Kroměříž. Teoretická část představuje klíčové oblasti vztahující se k tématu. Praktická část je věnována terénnímu kvalitativnímu výzkumu vnímání kvality života dětmi ze sociálně vyloučené lokality metodou chápajícího rozhovoru.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to the topic of perception of quality of life by children qrowing up in socially excluded locality. It is focused on socially excluded localities in the administrative district of the city of Kromeriz. The theoretical part of this thesis presents key areas of the topic. The practical part is dedicated to terrain qualitative research of perception of quality of life by children constantly living in socially excluded locality, made with method of understanding interview.
Klíčová slova
Sociálně vyloučená lokalita, ghetto, slum, dítě, romské dítě, mládež, kvalita života, vnímání, podmínky, sociální vyloučení
Klíčová slova v angličtině
Socially excluded locality, ghetto, slum, child, Roma child, youth, quality of life, perception, conditions, social exclusion.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálně vyloučených lokalit, kvality života a percepce sociálního vyloučení dětmi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálně vyloučených lokalit, kvality života a percepce sociálního vyloučení dětmi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008.
SAMKOVÁ, Klára. Romská otázka-psychologické důvody sociálního vyloučení Romů. BLINKR s.r.o. 2011.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008.
SAMKOVÁ, Klára. Romská otázka-psychologické důvody sociálního vyloučení Romů. BLINKR s.r.o. 2011.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala koncepci teoretické části diplomové práce a poté se zaměřila na prezentaci kvalitativního designu výzkumu (výzkumné otázky, výzkumné cíle, výzkumný soubor). Studentka přesně popsala, jak prováděla výzkumné šetření a následně prezentovala konkrétní výstupy výzkumu. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.