Tato práce se zabývá novým fenoménem poslední doby a tím je návrat zletilých klientů zpět do výchovného ústavu. Tento fenomén nebyl doposud zkoumán. Cílem práce bylo zjistit, jak klienti prožívají a jak se adaptují na proces zpětného návratu do zařízení. Výzkumná část je rozdělena do dvou celků přičemž první celek se zabývá přípravou a samotným odchodem klientů za zařízení a druhý celek se věnuje jejich návratu a samotné adaptaci. Provedeným výzkum jsme dospěli k závěru, že je nutné věnovat více času odpovědné přípravě klientů na odchod do samostatného života.
Anotace v angličtině
This paper deals with a new phenomenon of recent times and that is the return of adult clients back into the educational institution. This phenomenon has not been studied. The aim of the study was to determine how clients experience and how they adapt to the process of re-entry into the facility. You-exploration part is divided into two parts with the first unit deals with the preparation and hamlets-retirement of clients per device, and the second unit is devoted to their return and the actual Adapta-ci. Carried out the research, we concluded that it is necessary to devote more time to prepare clients responsible for the departure of independent life.
Klíčová slova
výchovný ústav, příprava na odchod, rizika ústavní péče, úspěšná resocializace, postoje, návrat do zařízení, adaptace, co jsem dělal, jsem připraven, realita, proč jsem se vrátil, adaptace po návratu.
Klíčová slova v angličtině
educational institute, preparing to leave, the risk of institutionalization, successful resociali-tion, attitudes, return to the facility, an adaptation of what I was doing, I'm ready, reality, why I came back, after returning adaptation.
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá novým fenoménem poslední doby a tím je návrat zletilých klientů zpět do výchovného ústavu. Tento fenomén nebyl doposud zkoumán. Cílem práce bylo zjistit, jak klienti prožívají a jak se adaptují na proces zpětného návratu do zařízení. Výzkumná část je rozdělena do dvou celků přičemž první celek se zabývá přípravou a samotným odchodem klientů za zařízení a druhý celek se věnuje jejich návratu a samotné adaptaci. Provedeným výzkum jsme dospěli k závěru, že je nutné věnovat více času odpovědné přípravě klientů na odchod do samostatného života.
Anotace v angličtině
This paper deals with a new phenomenon of recent times and that is the return of adult clients back into the educational institution. This phenomenon has not been studied. The aim of the study was to determine how clients experience and how they adapt to the process of re-entry into the facility. You-exploration part is divided into two parts with the first unit deals with the preparation and hamlets-retirement of clients per device, and the second unit is devoted to their return and the actual Adapta-ci. Carried out the research, we concluded that it is necessary to devote more time to prepare clients responsible for the departure of independent life.
Klíčová slova
výchovný ústav, příprava na odchod, rizika ústavní péče, úspěšná resocializace, postoje, návrat do zařízení, adaptace, co jsem dělal, jsem připraven, realita, proč jsem se vrátil, adaptace po návratu.
Klíčová slova v angličtině
educational institute, preparing to leave, the risk of institutionalization, successful resociali-tion, attitudes, return to the facility, an adaptation of what I was doing, I'm ready, reality, why I came back, after returning adaptation.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických hledisek z oblasti institucionální výchovy, resocializace a sociální pedagogiky.
Zpracování metodiky výzkumu a zajištění respondentů pro výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím biografického interview.
Zpracování (kódování a kategorizování), vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických hledisek z oblasti institucionální výchovy, resocializace a sociální pedagogiky.
Zpracování metodiky výzkumu a zajištění respondentů pro výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím biografického interview.
Zpracování (kódování a kategorizování), vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CZAPOW, Czeslaw a Stanislaw Jedlewski. Resocializační pedagogika. Varšava: Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, 1971.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí a výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-331-4.
Seznam doporučené literatury
CZAPOW, Czeslaw a Stanislaw Jedlewski. Resocializační pedagogika. Varšava: Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, 1971.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí a výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-331-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zdůvodnil volbu tématu diplomové práce. Dále se zaměřil na cíl práce a výzkumné otázky. Na obhajobu diplomové práce byl dobře připraven. Na závěr prezentoval výsledky analýzy dat. Student nedodržel (přesáhl) stanovený čas. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.