Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání využívání odměn a trestů z hlediska výchovy a vzdělávání dětí. Konkrétně je zaměřena na děti z druhého stupně základní školy. Přibližuje se, a hlouběji proniká do problematiky využívání odměn a trestů, zkoumá četnosti jejich využívání, jejich vnímání a postoje vůči učitelům, kteří je udělují.
Odměny a tresty jsou v této práci zkoumány z pohledu samotných dětí za pomoci dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis scans the usage of rewards and punishments in the branch of enlightenment. Particulary, it is focused on upper primary school children. The thesis analyses the question of using rewards and punishments, examines the frequency of using them, their reception and attitude towards teachers who arrange them.
Rewards and punishments are being recognized from the perspective of children through the survey interview.
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání využívání odměn a trestů z hlediska výchovy a vzdělávání dětí. Konkrétně je zaměřena na děti z druhého stupně základní školy. Přibližuje se, a hlouběji proniká do problematiky využívání odměn a trestů, zkoumá četnosti jejich využívání, jejich vnímání a postoje vůči učitelům, kteří je udělují.
Odměny a tresty jsou v této práci zkoumány z pohledu samotných dětí za pomoci dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis scans the usage of rewards and punishments in the branch of enlightenment. Particulary, it is focused on upper primary school children. The thesis analyses the question of using rewards and punishments, examines the frequency of using them, their reception and attitude towards teachers who arrange them.
Rewards and punishments are being recognized from the perspective of children through the survey interview.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti využívání odměn a trestů ve výchovných a vzdělávacích institucích.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti využívání odměn a trestů ve výchovných a vzdělávacích institucích.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála, 2008. ISBN 978-809-0403-000.
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4717-180.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. Kroměříž: Spirála, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-901873-9-9.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: Věda o edukčních procesech. Praha: Portál, 1997. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8170-3.
AUGER, Marie-Thérese a Christiane BOUCHARLAT. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8907-0.
BENDL, Stanislav a Christiane BOUCHARLAT. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: ISV nakladatelství, 2004. Pedagogika (ISV). ISBN 80-866-4214-3.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála, 2008. ISBN 978-809-0403-000.
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4717-180.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. Kroměříž: Spirála, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-901873-9-9.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: Věda o edukčních procesech. Praha: Portál, 1997. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8170-3.
AUGER, Marie-Thérese a Christiane BOUCHARLAT. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8907-0.
BENDL, Stanislav a Christiane BOUCHARLAT. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: ISV nakladatelství, 2004. Pedagogika (ISV). ISBN 80-866-4214-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zaměření a výsledky své práce. Otázky vedoucí a oponenta vyplývající z posudků zodpověděla spíše zjednodušeně. Na dotazy odpovídala místy neodborně.
K tématu proběhla diskuze. Studentce byly doporučeny možnosti využití dalších metod a technik ve výzkumu (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.). Studentka byla upozorněna na málo hluboké propracování teoretických východisek (využití pouze jednoho zdroje pro zpracování dílčích kapitol), diskutabilní či nesprávné interpretace některých dat (PhDr. Mgr. Ivana Marášková).