Cílem diplomové práce je zmapovat využití a podobu marketingu v sociálních službách pro seniory ve vybraném regionu. Dále je cílem práce zjistit, zda rozhoduje podoba zřizovatele o tom, že zařízení poskytující sociální služby využívá v jiném rozsah. Cílem je
i zjistit, zda existuje souvislost mezi jednotlivými okruhy marketingu využívaných v zařízeních poskytující sociální služby pro seniory. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny pojmy, které souvisejí s danou problematikou. Mezi tyto pojmy patří sociální služby, kvalita služeb v marketingu, marketingový mix. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum využití marketingu v sociálních službách pro seniory.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to explore the use of a form of marketing in social services for the elderly in the selected region. Another aim is to work to determine whether the appearance of the founder decides that facilities providing social services are used in a range. The goal is to determine whether a relationship exists between headings marketing used in facilities providing social services for the elderly. The theoretical part defines terms related to the topic. These concepts include social services, quality of service in the marketing mix. The practical part is focused on quantitative research into the use of marketing in social services for the elderly.
Klíčová slova
Sociální služby, marketing, senioři, kvalita v sociálních službách.
Klíčová slova v angličtině
Social Services, Marketing, Senior Citizens, Quality of Social Services
Rozsah průvodní práce
71 s. (112 434)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zmapovat využití a podobu marketingu v sociálních službách pro seniory ve vybraném regionu. Dále je cílem práce zjistit, zda rozhoduje podoba zřizovatele o tom, že zařízení poskytující sociální služby využívá v jiném rozsah. Cílem je
i zjistit, zda existuje souvislost mezi jednotlivými okruhy marketingu využívaných v zařízeních poskytující sociální služby pro seniory. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny pojmy, které souvisejí s danou problematikou. Mezi tyto pojmy patří sociální služby, kvalita služeb v marketingu, marketingový mix. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum využití marketingu v sociálních službách pro seniory.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to explore the use of a form of marketing in social services for the elderly in the selected region. Another aim is to work to determine whether the appearance of the founder decides that facilities providing social services are used in a range. The goal is to determine whether a relationship exists between headings marketing used in facilities providing social services for the elderly. The theoretical part defines terms related to the topic. These concepts include social services, quality of service in the marketing mix. The practical part is focused on quantitative research into the use of marketing in social services for the elderly.
Klíčová slova
Sociální služby, marketing, senioři, kvalita v sociálních službách.
Klíčová slova v angličtině
Social Services, Marketing, Senior Citizens, Quality of Social Services
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálním službám poskytovaných seniorům a marketingu služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu, dotazníkové šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálním službám poskytovaných seniorům a marketingu služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu, dotazníkové šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ, 2011. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0027-7.
ČESKO. Zákon č.108 ze dne 14. března 2006 o sociálních službách. Dostupný z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/13640/108_2006_280414.pdf
HROZENSKÁ, Martina a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Sociální péče o seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍK HOLASOVÁ, Věra, 2014. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4315-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ, 2011. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0027-7.
ČESKO. Zákon č.108 ze dne 14. března 2006 o sociálních službách. Dostupný z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/13640/108_2006_280414.pdf
HROZENSKÁ, Martina a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Sociální péče o seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍK HOLASOVÁ, Věra, 2014. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4315-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretické a metodologické aspekty diplomové práce. Pozornost byla zaměřena především na prezentování hlavních zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Na dotaz týkající se korelace (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) studentka neodpověděla zcela adekvátně. Komise poukázala na limity v rámci metodologické i teoretické části diplomové práce.