Bakalářská práce s názvem Připravenost studentů oboru Všeobecná sestra je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmů stárnutí, stáří, geriatrie a gerontologie. Dále popisuje změny ve stáří, potřeby seniorů a ošetřovatelskou péči o seniory se zaměřením na nejčastější ošetřovatelské výkony prováděné studenty oboru Všeobecná sestra na první odborné praxi se seniory. Praktická část práce byla realizována formou dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra po středním nezdravotnickém vzdělání. Cílem průzkumu bylo zjistit připravenost těchto studentů na ošetřovatelskou péči o seniory.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis named Readiness of General Nursing Students for Care of Seniors is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part of the thesis focuses on the explanation of the concepts of aging, age, geriatrics and gerontology. It also describes changes in senescence, needs of seniors and nursing care for seniors, focusing on the most common nursing performances carried out by the students of General Nurse during the first professional practice with seniors. The practical part of thesis was implemented through the form of a questionnaire survey carried out among students of General Nursing with no secondary medical education. The aim of the thesis was to determine the readiness of these students in nursing care for seniors.
Klíčová slova
senior, stárnutí, stáří, gerontologie, geriatrie, ošetřovatelská péče, potřeby seniorů
Klíčová slova v angličtině
senior, aging, senescence, gerontology, geriatrics, nursing care, needs of seniors
Rozsah průvodní práce
85 s. (105 430 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Připravenost studentů oboru Všeobecná sestra je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmů stárnutí, stáří, geriatrie a gerontologie. Dále popisuje změny ve stáří, potřeby seniorů a ošetřovatelskou péči o seniory se zaměřením na nejčastější ošetřovatelské výkony prováděné studenty oboru Všeobecná sestra na první odborné praxi se seniory. Praktická část práce byla realizována formou dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra po středním nezdravotnickém vzdělání. Cílem průzkumu bylo zjistit připravenost těchto studentů na ošetřovatelskou péči o seniory.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis named Readiness of General Nursing Students for Care of Seniors is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part of the thesis focuses on the explanation of the concepts of aging, age, geriatrics and gerontology. It also describes changes in senescence, needs of seniors and nursing care for seniors, focusing on the most common nursing performances carried out by the students of General Nurse during the first professional practice with seniors. The practical part of thesis was implemented through the form of a questionnaire survey carried out among students of General Nursing with no secondary medical education. The aim of the thesis was to determine the readiness of these students in nursing care for seniors.
Klíčová slova
senior, stárnutí, stáří, gerontologie, geriatrie, ošetřovatelská péče, potřeby seniorů
Klíčová slova v angličtině
senior, aging, senescence, gerontology, geriatrics, nursing care, needs of seniors
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie se zaměřením na problematiku stárnutí a stáří.
Popsání změn ve stáří, potřeb seniorů a ošetřovatelské péče o seniory.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra po středním nezdravotnickém vzdělání.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie se zaměřením na problematiku stárnutí a stáří.
Popsání změn ve stáří, potřeb seniorů a ošetřovatelské péče o seniory.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníkového šetření u studentů oboru Všeobecná sestra po středním nezdravotnickém vzdělání.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČEVELA, Rostislav, Zdeněk KALVACH a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-802-4739-014.
HOLMEROVÁ, Iva, Božena JURAŠKOVÁ a Květuše ZIKMUNDOVÁ. Vybrané kapitoly z gerontologie: učebnice pro obor sociální činnost. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: EV public relations, 2007. ISBN 978-80-254-0179-8.
KALVACH, Zdeněk a Alice ONDERKOVÁ. Stáří: pojetí geriatrického pacienta a jeho problémů v ošetřovatelské praxi. Praha: Galén, 2006. ISBN 80-726-2455-5.
MLÝNKOVÁ, Jana. Péče o staré občany: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4738-727.
POLEDNÍKOVÁ, Ľubica a kol. Geriatrické a gerontologické ošetrovateľstvo. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-806-3208-1.
Seznam doporučené literatury
ČEVELA, Rostislav, Zdeněk KALVACH a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-802-4739-014.
HOLMEROVÁ, Iva, Božena JURAŠKOVÁ a Květuše ZIKMUNDOVÁ. Vybrané kapitoly z gerontologie: učebnice pro obor sociální činnost. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: EV public relations, 2007. ISBN 978-80-254-0179-8.
KALVACH, Zdeněk a Alice ONDERKOVÁ. Stáří: pojetí geriatrického pacienta a jeho problémů v ošetřovatelské praxi. Praha: Galén, 2006. ISBN 80-726-2455-5.
MLÝNKOVÁ, Jana. Péče o staré občany: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4738-727.
POLEDNÍKOVÁ, Ľubica a kol. Geriatrické a gerontologické ošetrovateľstvo. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-806-3208-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komise přednesla posudky vedoucího i oponenta bakalářské práce, po vyčerpávající prezentaci byla studentka pochválena za zpracování bakalářské práce. Z diskuze vzešel dotaz: Myslíte si, že Vámi navržený předmět by byl vhodnější než předmět realizovaný v průběhu studia? Studentka kladně odpověděla na položenou otázku, na kterou se také rozpoutala diskuze.