Práce pojednává o problematice vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se primárně zaměřili na zjištění skutečností o vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran. Těžištěm práce je praktická část a její průzkumné šetření, zaměřené na vzdělávací aktivity v oblasti ošetřování chronických ran, na jejich obsahovou stránku a na náplň teoretické a praktické části. Šetření dále zkoumá postoj všeobecných sester, motivační a demotivační faktory k dalšímu vzdělávání a potřebu vzdělávacích kurzů v oblasti ošetřování chronických ran. Pro získání informací jsme využili kvantitativní metodu, nestandardizovaný dotazník zaměřený na všeobecné sestry.
Na základě získaných výsledků dotazníkového šetření, jsme se pokusili v závěru práce navrhnout, jak by měly vzdělávací aktivity v oblasti ošetřování chronických ran probíhat.
Anotace v angličtině
The work deals with the problem of the training of general nurses in the field of nursing chronic wounds. It is divided into theoretical and practical part. In the theoretical section, we primarily focus on finding the facts about the education of general nurses in the field of treatment of chronic wounds.
The focus of the work is the practical part and its survey, focused on educational activities in the field of treatment of chronic wounds, in their page content and to refill the theoretical and the practical part. The investigation furthermore examines the position of general nurses, incentive and deterrent factors to further education and the need for courses in the field of treatment on chronic wounds. To obtain information, we have used quantitative method, unstandardized the questionnaire focused on general nursing.
Based on the results of the survey, we tried to at the conclusion of the work of the design, how should the educational activities in the field of treatment of chronic wounds is to be conducted.
Klíčová slova
Vzdělávání všeobecných sester, vzdělávací kurzy, vzdělávací instituce, legislativa, kreditní systém.
Klíčová slova v angličtině
Education of general nursing, educational courses, educational institutions, legislation, the credit system.
Rozsah průvodní práce
104 (125 368)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o problematice vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se primárně zaměřili na zjištění skutečností o vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran. Těžištěm práce je praktická část a její průzkumné šetření, zaměřené na vzdělávací aktivity v oblasti ošetřování chronických ran, na jejich obsahovou stránku a na náplň teoretické a praktické části. Šetření dále zkoumá postoj všeobecných sester, motivační a demotivační faktory k dalšímu vzdělávání a potřebu vzdělávacích kurzů v oblasti ošetřování chronických ran. Pro získání informací jsme využili kvantitativní metodu, nestandardizovaný dotazník zaměřený na všeobecné sestry.
Na základě získaných výsledků dotazníkového šetření, jsme se pokusili v závěru práce navrhnout, jak by měly vzdělávací aktivity v oblasti ošetřování chronických ran probíhat.
Anotace v angličtině
The work deals with the problem of the training of general nurses in the field of nursing chronic wounds. It is divided into theoretical and practical part. In the theoretical section, we primarily focus on finding the facts about the education of general nurses in the field of treatment of chronic wounds.
The focus of the work is the practical part and its survey, focused on educational activities in the field of treatment of chronic wounds, in their page content and to refill the theoretical and the practical part. The investigation furthermore examines the position of general nurses, incentive and deterrent factors to further education and the need for courses in the field of treatment on chronic wounds. To obtain information, we have used quantitative method, unstandardized the questionnaire focused on general nursing.
Based on the results of the survey, we tried to at the conclusion of the work of the design, how should the educational activities in the field of treatment of chronic wounds is to be conducted.
Klíčová slova
Vzdělávání všeobecných sester, vzdělávací kurzy, vzdělávací instituce, legislativa, kreditní systém.
Klíčová slova v angličtině
Education of general nursing, educational courses, educational institutions, legislation, the credit system.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ve vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ve vzdělávání všeobecných sester v oblasti ošetřování chronických ran.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
POCHYLÁ, Karla. Koncepce českého ošetřovatelství: základní terminologie. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-420-8.
POKORNÁ, Andrea. Kompendium hojení ran pro sestry. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3371-5.
STRYJA, Jan. Repetitorium hojení ran. Semily: GEUM, 2008. ISBN 978-80-86256-60-3.
ČSLR, [online].Pardubice: Česká společnost pro léčbu rány, 2010 [cit. 2014 11- 21]. Dostupné z: http://www.cslr.cz/
NCO - NZO, [online]. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2013 [cit. 2014 11- 21]. Dostupné z: http://www.nconzo.cz/web/guest/home
Seznam doporučené literatury
POCHYLÁ, Karla. Koncepce českého ošetřovatelství: základní terminologie. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-420-8.
POKORNÁ, Andrea. Kompendium hojení ran pro sestry. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3371-5.
STRYJA, Jan. Repetitorium hojení ran. Semily: GEUM, 2008. ISBN 978-80-86256-60-3.
ČSLR, [online].Pardubice: Česká společnost pro léčbu rány, 2010 [cit. 2014 11- 21]. Dostupné z: http://www.cslr.cz/
NCO - NZO, [online]. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2013 [cit. 2014 11- 21]. Dostupné z: http://www.nconzo.cz/web/guest/home
Přílohy volně vložené
1CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co Vám osobně přineslo zpracování bakalářské práce do dalšího studia a praxe? (dr. Hrenáková)
Co vám říká pojem formální, informální a neformální vzdělávání ? (dr. Kudlová) Slyšela jste o pojmu nehojící se rána místo chronická rána? (dr. Kudlová) Studentka reagovala na dotazy komise pohotově a věcně.