Bakalářská práce se zabývá připraveností absolventů oboru Všeobecná sestra na výkon profese. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola popisuje historii ošetřovatelství, koncepci ošetřovatelství a vymezuje požadavky na současnou sestru. Druhá kapitola charakterizuje profesi sestry. Třetí kapitola popisuje historii vzdělávání sester a současné vzdělávání sester.
Praktická část se realizovala formou rozhovorů s absolventy oboru Všeobecná sestra a jejich staničními sestrami. Praktická část zjišťuje, jak studium na vysoké škole připravilo absolventy oboru Všeobecná sestra na výkon profese, jakým způsobem byl zorganizován praktický výcvik na vysoké škole a jak vzpomínají absolventi oboru Všeobecná sestra na nástup do pracovního procesu. Práce dále zkoumá názor staničních sester na absolventy oboru Všeobecná sestra a jejich včlenění do zdravotnického kolektivu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the preparedness of nurse graduates to nursing profession. This bachelor thesis includes a theoretical and a practical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the history of nursing, the nursing concepts and it defines the requirements for current nurse. The second chapter characterises the nursing profession. The third chapter describes the history of nurse education and current nurse education. The practical part was realized through interviews with the nurse graduates and their ward sisters.
The practical part investigates how university study has prepared the nurse graduates to nursing profession, how the practical training was organised at university and the nurse's graduates memories of their entering to work. The thesis also explores the point of view of ward sisters on the nurse graduates and the integration of nurse graduates into the medical team.
Bakalářská práce se zabývá připraveností absolventů oboru Všeobecná sestra na výkon profese. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola popisuje historii ošetřovatelství, koncepci ošetřovatelství a vymezuje požadavky na současnou sestru. Druhá kapitola charakterizuje profesi sestry. Třetí kapitola popisuje historii vzdělávání sester a současné vzdělávání sester.
Praktická část se realizovala formou rozhovorů s absolventy oboru Všeobecná sestra a jejich staničními sestrami. Praktická část zjišťuje, jak studium na vysoké škole připravilo absolventy oboru Všeobecná sestra na výkon profese, jakým způsobem byl zorganizován praktický výcvik na vysoké škole a jak vzpomínají absolventi oboru Všeobecná sestra na nástup do pracovního procesu. Práce dále zkoumá názor staničních sester na absolventy oboru Všeobecná sestra a jejich včlenění do zdravotnického kolektivu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the preparedness of nurse graduates to nursing profession. This bachelor thesis includes a theoretical and a practical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the history of nursing, the nursing concepts and it defines the requirements for current nurse. The second chapter characterises the nursing profession. The third chapter describes the history of nurse education and current nurse education. The practical part was realized through interviews with the nurse graduates and their ward sisters.
The practical part investigates how university study has prepared the nurse graduates to nursing profession, how the practical training was organised at university and the nurse's graduates memories of their entering to work. The thesis also explores the point of view of ward sisters on the nurse graduates and the integration of nurse graduates into the medical team.
Vyhledat a nastudovat odbornou literaturu k tématu bakalářské práce.
V teoretické části vymezit pojmy a teoretická východiska z oblasti ošetřovatelství a ošetřovatelské profese.
Připravit metodiku průzkumné části bakalářské práce.
Realizovat průzkum formou rozhovorů, vyhodnotit a interpretovat získané informace.
Prezentovat výsledky průzkumu a navrhnout doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledat a nastudovat odbornou literaturu k tématu bakalářské práce.
V teoretické části vymezit pojmy a teoretická východiska z oblasti ošetřovatelství a ošetřovatelské profese.
Připravit metodiku průzkumné části bakalářské práce.
Realizovat průzkum formou rozhovorů, vyhodnotit a interpretovat získané informace.
Prezentovat výsledky průzkumu a navrhnout doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Petr SADÍLEK a Valérie TÓTHOVÁ. Výzkum a ošetřovatelství. 2. přepracované a doplněné vydání. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-467-2.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
PLEVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Petr SADÍLEK a Valérie TÓTHOVÁ. Výzkum a ošetřovatelství. 2. přepracované a doplněné vydání. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-467-2.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
PLEVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Která osobnost je považována v českých zemích za patronku ošetřovatelství? Jak se cítíte školou připravena do praxe Vy? Umíte si představit, že budete v roli mentorky?
Za jak dlouho po nástupu do práce byste si na tuto činnost troufla? Je vyhláška 423/2004 Sb. v současnosti aktuální? V doporučení pro praxi uvádíte, posílit motivaci sester k absolvování mentorského kurzu a vůbec mentoringu. Jak konkrétně a reálně byste motivovala sestry k těmto činnostem? Zohledňuje sestra při realizaci komplexní ošetřovatelské péče např. spirituální potřeby pacienta?
Studentka vhodně zodpověděla otázky kladené vedoucí práce i oponentem. Během diskuze adekvátně reagovala na veškeré dotazy komise.