Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Fotografie inspirovaná renesančními a barokními malířskými mistry 2. Praktická část: a) Sběratelé b) From the Garden
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Fotografie inspirovaná renesančními a barokními malířskými mistry
2. Praktická část:
a) katalog výrobků nebo služeb:
Sběratelé
b) volný výstavní soubor:
From the Garden
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Photography Inspired by Renaissance and Baroque Master Painters
2. Practical part: a) Catalogue of Collectors
b) From the Garden
Název dle studenta
1. Teoretická část: Fotografie inspirovaná renesančními a barokními malířskými mistry 2. Praktická část: a) Sběratelé b) From the Garden
Tato práce se zaměřiuje na fotografii ovlivněnou renesanční a barokním malířstvím. Pojednávám zde o autorech, kteří znovuobjevují kouzlo šerosvitu, sfumata a snaží se ve své fotografické tvorbě napodobit atmosféru mistrovských děl Fra Angelica, Alessandra Botticelliho, Michelangela Buonarrotiho a dalších. Prozkoumávám podněty k inspiraci a jejich aplikaci ve fotografiích. Studuji jednotlivé autory a jejích přístupy k danému tématu. Vyhledávám nejzajímavější způsoby fotografické interpretace renesančních a barokních principů i konkrétních malířských děl. Porovnávám různorodost a originalitu v daných zpracováních a vyzdvihuji jednotlivé aspekty jako způsob osvětlení, zvolené prostředí, rekvizity, adjustaci aj. Zamýšlím se také nad zpracováním mytologických či světských témat a vystižením atmosféry zmíněných slohů. Zároveň také provádím komparace vybra-ných fotografů a jejich tvorby ovlivněné renesančním a barokním malířstvím.
Anotace v angličtině
This thesis deals with photography influenced by Renaissance and Baroque paintings. In the thesis are presented authors who rediscover the magic of chiaroscuro, sfumato and their aim to imitate the atmosphere of masterpieces by Fra Angelico, Alessandro Botticelli, Michelangelo Buonarroti and others. The particular impulses of inspiration and its applica-tion in photography are explored in the thesis. And the individual authors and their atti-tudes towards the topic are assessed as well. The thesis seeks after the most interesting manners of Renaissance and Baroque principles and concrete paintings' photographic in-terpretations. The diversity and originality of different types of elaboration are compared and distinct aspects, such as illumination, selected setting, props or alignment are empha-sized. The elaboration of mythological or secular topics is considered together with the capturing of the above mentioned styles' atmosphere. Concurrently, selected photogra-phers and their work influenced by Renaissance and Baroque paintings are compared.
Tato práce se zaměřiuje na fotografii ovlivněnou renesanční a barokním malířstvím. Pojednávám zde o autorech, kteří znovuobjevují kouzlo šerosvitu, sfumata a snaží se ve své fotografické tvorbě napodobit atmosféru mistrovských děl Fra Angelica, Alessandra Botticelliho, Michelangela Buonarrotiho a dalších. Prozkoumávám podněty k inspiraci a jejich aplikaci ve fotografiích. Studuji jednotlivé autory a jejích přístupy k danému tématu. Vyhledávám nejzajímavější způsoby fotografické interpretace renesančních a barokních principů i konkrétních malířských děl. Porovnávám různorodost a originalitu v daných zpracováních a vyzdvihuji jednotlivé aspekty jako způsob osvětlení, zvolené prostředí, rekvizity, adjustaci aj. Zamýšlím se také nad zpracováním mytologických či světských témat a vystižením atmosféry zmíněných slohů. Zároveň také provádím komparace vybra-ných fotografů a jejich tvorby ovlivněné renesančním a barokním malířstvím.
Anotace v angličtině
This thesis deals with photography influenced by Renaissance and Baroque paintings. In the thesis are presented authors who rediscover the magic of chiaroscuro, sfumato and their aim to imitate the atmosphere of masterpieces by Fra Angelico, Alessandro Botticelli, Michelangelo Buonarroti and others. The particular impulses of inspiration and its applica-tion in photography are explored in the thesis. And the individual authors and their atti-tudes towards the topic are assessed as well. The thesis seeks after the most interesting manners of Renaissance and Baroque principles and concrete paintings' photographic in-terpretations. The diversity and originality of different types of elaboration are compared and distinct aspects, such as illumination, selected setting, props or alignment are empha-sized. The elaboration of mythological or secular topics is considered together with the capturing of the above mentioned styles' atmosphere. Concurrently, selected photogra-phers and their work influenced by Renaissance and Baroque paintings are compared.
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog výrobků nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií - formát cca 24x30 jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40cm nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 400 - 500 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog výrobků nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií - formát cca 24x30 jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40cm nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 400 - 500 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
2xCD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci diskuse nad obhajobou teoretické práce zazněly výhrady ke zbytečné obsáhlosti tématu a studentčiny nedostatečné schopnosti daný problém odborně uchopit. Oceněna byla naopak jistá zanícenost tématem. Kladného přijetí se dostalo katalogu, u výstavního souboru komise navrhovala jistou selekci fotografií.