Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Barva a emoce 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Barva a emoce
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
Color and Emotion
2. Practical Part:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., cinematography
Název dle studenta
1. Teoretická část: Barva a emoce 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera
Ve své bakalářské práci se věnuji vztahu barev a emocí, tedy emocionálním účinkům barevných řešení se zaměřením na kinematografii.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the relation of color and emotion and emotional effects of color compositions, especially in cinematography.
Klíčová slova
barva, emoce, film, kamera, psychologie, vizuální umění, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
color, emotion, cinematography, psychology, visual art
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se věnuji vztahu barev a emocí, tedy emocionálním účinkům barevných řešení se zaměřením na kinematografii.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the relation of color and emotion and emotional effects of color compositions, especially in cinematography.
Klíčová slova
barva, emoce, film, kamera, psychologie, vizuální umění, kinematografie
Klíčová slova v angličtině
color, emotion, cinematography, psychology, visual art
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
2. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2007, 827 s., [24] s. obr. příl. Albatros Plus. ISBN 978-807-1068-983
3. ITTEN, Johannes. The art of color: the subjective experience and objective rationale of color. Překlad Ernst van Haagen. New York: John Wiley, c1961, 155 s. ISBN 978-0-471-28928-9
4. EDWARDS, Betty. Color: a course in mastering the art of mixing colors. Překlad Ernst van Haagen. New York: Jeremy P. Tarcher/Penguin, c2004, xvii, 206 p. ISBN 978-1-58542-219-7
5. BARAN, Ludvík. Barevný svět a jeho reprodukce ve fotografii. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976, 100 s. ISBN: (brož.)
6. ŠMOK, Ján. Skladba fotografického obrazu, SPN (FAMU), Praha 1974, 1986, 173 s
7. RÖSELOVÁ-Piťhová, Věra. Úvod do problematiky barevného řešení obrazu, SPN Praha, 1976, 43 s
8. PHILLIPS, Sam. --ismy: jak chápat moderní umění. Překlad Runka Žaludová. V Praze: Slovart, 2013, 157 s. ISBN 978-807-3917-623
9. GAGE, John a Translated by Ernst Van HAGEN. Color and meaning: art, science, and symbolism. Překlad Runka Žaludová. Berkeley: University of California Press, 2000, 320 s. ISBN 05-202-2611-9
10. STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 227 s. ISBN 80-717-8553-9
11. NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2012, 501 s. ISBN 978-807-3876-142
Seznam doporučené literatury
1. MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
2. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2007, 827 s., [24] s. obr. příl. Albatros Plus. ISBN 978-807-1068-983
3. ITTEN, Johannes. The art of color: the subjective experience and objective rationale of color. Překlad Ernst van Haagen. New York: John Wiley, c1961, 155 s. ISBN 978-0-471-28928-9
4. EDWARDS, Betty. Color: a course in mastering the art of mixing colors. Překlad Ernst van Haagen. New York: Jeremy P. Tarcher/Penguin, c2004, xvii, 206 p. ISBN 978-1-58542-219-7
5. BARAN, Ludvík. Barevný svět a jeho reprodukce ve fotografii. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976, 100 s. ISBN: (brož.)
6. ŠMOK, Ján. Skladba fotografického obrazu, SPN (FAMU), Praha 1974, 1986, 173 s
7. RÖSELOVÁ-Piťhová, Věra. Úvod do problematiky barevného řešení obrazu, SPN Praha, 1976, 43 s
8. PHILLIPS, Sam. --ismy: jak chápat moderní umění. Překlad Runka Žaludová. V Praze: Slovart, 2013, 157 s. ISBN 978-807-3917-623
9. GAGE, John a Translated by Ernst Van HAGEN. Color and meaning: art, science, and symbolism. Překlad Runka Žaludová. Berkeley: University of California Press, 2000, 320 s. ISBN 05-202-2611-9
10. STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 227 s. ISBN 80-717-8553-9
11. NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2012, 501 s. ISBN 978-807-3876-142
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil svoji práci zodpovězením jednotlivých otázek z rozpravy, které definovali členové zkušební komise.Po obsáhlé diskuzi komise dospěla k závěru, že student obhájil svoji závěrečnou práci za B - velmi dobře.