Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou nové vizuální identity pro filmový festival Cine-matik. Teoretická část vymezuje termín vizuální identita, středobodem je však rozbor vizu-álních identit filmových festivalů. Analyzuje vizuální prezentaci odlišných druhů filmových akcí a její použití v dalších aplikacích vizuální identity. Praktická část vychází z těchto poznatků, hledá nové grafické řešení vyjádření myšlenky festivalu a snaží se předestřít zvolený přístup tvorby vizuální identity.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creating a new visual identity for the film festival Cinematik. The theoretical part defines the term visual identity, the centerpiece is the anal-ysis of visual identities of the film festivals. It discusses the visual presentation of different types of film festivals and its use in other applications. The practical part is based on this knowledge, it also looks for new graphic solutions of expression of the festival's ideas, and it tries to bring forward the chosen approach of making visual identity.
Klíčová slova
vizuální identita, značka, logo, filmový festival, typografie, plakát, layout
Klíčová slova v angličtině
visual identity, brand, logo, film festival, typography, poster, layout
Rozsah průvodní práce
51 s. (56 487 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou nové vizuální identity pro filmový festival Cine-matik. Teoretická část vymezuje termín vizuální identita, středobodem je však rozbor vizu-álních identit filmových festivalů. Analyzuje vizuální prezentaci odlišných druhů filmových akcí a její použití v dalších aplikacích vizuální identity. Praktická část vychází z těchto poznatků, hledá nové grafické řešení vyjádření myšlenky festivalu a snaží se předestřít zvolený přístup tvorby vizuální identity.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creating a new visual identity for the film festival Cinematik. The theoretical part defines the term visual identity, the centerpiece is the anal-ysis of visual identities of the film festivals. It discusses the visual presentation of different types of film festivals and its use in other applications. The practical part is based on this knowledge, it also looks for new graphic solutions of expression of the festival's ideas, and it tries to bring forward the chosen approach of making visual identity.
Klíčová slova
vizuální identita, značka, logo, filmový festival, typografie, plakát, layout
Klíčová slova v angličtině
visual identity, brand, logo, film festival, typography, poster, layout
Zásady pro vypracování
1. Rešerže vizuálních stylů filmových festivalů
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů vztahujících se k zadanému tématu
5. Řešení vizuálního stylu filmového festivalu Cinematik
6. Shrnutí, zhodnocení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerže vizuálních stylů filmových festivalů
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů vztahujících se k zadanému tématu
5. Řešení vizuálního stylu filmového festivalu Cinematik
6. Shrnutí, zhodnocení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Alina Wheeler - Designing brand identity : an essential guide for the entire branding team
Wally Olins - Corporate identity : making business strategy visible through design
Lakshmi Bhaskaran - Design publikací
Tom Fraser, Adam Banks - Designer's color manual : the complete guide to color theory and application
Tschichold Jan - The New Typography
Jozef Müller-Brockmann - Grid systems in graphic design
Seznam doporučené literatury
Alina Wheeler - Designing brand identity : an essential guide for the entire branding team
Wally Olins - Corporate identity : making business strategy visible through design
Lakshmi Bhaskaran - Design publikací
Tom Fraser, Adam Banks - Designer's color manual : the complete guide to color theory and application
Tschichold Jan - The New Typography
Jozef Müller-Brockmann - Grid systems in graphic design
Přílohy volně vložené
1 dátový CD nosič
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své práci navrhla vizuální styl filmového festivalu Cinematik v Piešťanech. Inspirována byla strukturou města, vytvořila surrealistické koláže - abstraktní prvky doplněné fotografiemi. Součástí vizuálního stylu byl návrh plakátu, katalogu, programu, lístků apod. Pouze dvoubarevný tisk umožňuje nízkonákladovému festivalu úsporu financí. V náhledu představila další možnou barevnost pro další ročníky. Komise ohodnotila komplexní zpracování vizuálního stylu a doporučila práci k obhajobě.