Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku budování sociálních kompetencí u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na výchovu klíčových sociálních kompetencí v rodinném prostředí a v předškolních zařízeních.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the training of social competence in preschool age, especially the key competences. Education these key competences is in family environment and also in kindergarten.
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku budování sociálních kompetencí u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na výchovu klíčových sociálních kompetencí v rodinném prostředí a v předškolních zařízeních.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the training of social competence in preschool age, especially the key competences. Education these key competences is in family environment and also in kindergarten.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu sociálních kompetencí;
- na zjištění aktuálního stavu sociálních kompetencí u předškolních dětí;
- na nalezení a objevení rezerv ve výchově (především v MŠ);
- na možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení klíčových dovedností jednotlivců při vzdělávání a začleňování do společnosti.
Součástí práce bude sociologický výzkum (kvalitativní) zaměřený na zjištění aktuálního stavu vědomostí, dovedností, schopností, postojů a nejenom mravních hodnot důležitých pro osobní rozvoj jednotlivých členů sociální skupiny.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu sociálních kompetencí;
- na zjištění aktuálního stavu sociálních kompetencí u předškolních dětí;
- na nalezení a objevení rezerv ve výchově (především v MŠ);
- na možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení klíčových dovedností jednotlivců při vzdělávání a začleňování do společnosti.
Součástí práce bude sociologický výzkum (kvalitativní) zaměřený na zjištění aktuálního stavu vědomostí, dovedností, schopností, postojů a nejenom mravních hodnot důležitých pro osobní rozvoj jednotlivých členů sociální skupiny.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku. 1. Vydání. Edika. 2007. ISBN 978-80-25118-29-0.
BURNS, M. Susan. Preschool Education in Today´s World. Brokers Publishing Co (United States). 2011. ISBN 978-15-9857-195-0.
PRŮCHA, Jan, KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Předškolní pedagogika. Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
SEDLÁČKOVÁ, Hana ŠTĚPÁNKOVÁ, Lucie SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Wolters Kluwer ČR. 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.
SVOBODOVÁ, Eva. Sociální činnosti pro předškolní vzdělávání, 2012, ISBN 978-80-87553-64-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku. 1. Vydání. Edika. 2007. ISBN 978-80-25118-29-0.
BURNS, M. Susan. Preschool Education in Today´s World. Brokers Publishing Co (United States). 2011. ISBN 978-15-9857-195-0.
PRŮCHA, Jan, KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Předškolní pedagogika. Portál. 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
SEDLÁČKOVÁ, Hana ŠTĚPÁNKOVÁ, Lucie SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Wolters Kluwer ČR. 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.
SVOBODOVÁ, Eva. Sociální činnosti pro předškolní vzdělávání, 2012, ISBN 978-80-87553-64-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Kalivodová: Jak by podle Vás mělo vypadat optimální předškolní zařízení?