Ve své bakalářské práci se budu zabývat tématem, které je mi nejblíže. Tím jsou právě mateřské školy, děti a vše kolem nich. I přesto, že sama zatím děti nemám, se budu snažit ve své práci používat hodně poznatků z praxe. Proto se více zaměřím na praktickou část, protože v ní se nejvíce dá prokázat důležitost mateřských škol.
Mateřské školy jsou nedílnou součástí každého jedince a pro dítě jsou druhou sociální skupinou, hned po rodině, do které dítě přichází. Proto se tedy ve své teoretické části zabývám jejími úkoly, cíli a také historií spolupráce mateřské školy s rodinou, která prošla velkými změnami, hlavně po roku 1989. Dnes je totiž velmi moderní, že mateřské školy se snaží hodně komunikovat s rodinou a naopak. Většina rodičů má totiž pocit, že mohou ovlivnit chod mateřské školy.
Teoretická část této práce popisuje historii, proměny a přístupy, které mateřské školy nabízejí ale také cíle a úkoly těchto institucí. V praktické části jsem si stanovila dvě hypotézy. První se týká spolupráce rodiny a mateřské školy a druhá pokroků, kterých dítě dosahuje díky působení mateřské školy.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I will deal with a topic that is closest to me. My topic is kindergarten, children and everything around them. Even though I do not have children myself yet, I will try to use a lot of practical experience in my task. Therefore, I will more focus on the practical part, because it is the best way of showing the importance of kindergartens.
Kindergartens are an integral part of each individual and for the child it is a second social group, after the family, in which the baby was coming.That is the reason why I deal with this assignments, goals and history of kindergarten co-operating with family, which has undergone major changes, especially after 1989. It is very modern nowadays that indergartens are trying to communicate a lot with family and vice-versa. Most parents have a feeling that they may affect the operation of the kindergarten.
The theoretical part describes the history, transformation and approaches that offer kindergarten but also the goals and tasks of these institutions. In the practical part, I set up two hypotheses. The first concerns the cooperation between family and kindergarten and the other advances which the child reaches kindergarten through exposure.
Klíčová slova
mateřská škola, sociální role, dítě
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, social role, child
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tématem, které je mi nejblíže. Tím jsou právě mateřské školy, děti a vše kolem nich. I přesto, že sama zatím děti nemám, se budu snažit ve své práci používat hodně poznatků z praxe. Proto se více zaměřím na praktickou část, protože v ní se nejvíce dá prokázat důležitost mateřských škol.
Mateřské školy jsou nedílnou součástí každého jedince a pro dítě jsou druhou sociální skupinou, hned po rodině, do které dítě přichází. Proto se tedy ve své teoretické části zabývám jejími úkoly, cíli a také historií spolupráce mateřské školy s rodinou, která prošla velkými změnami, hlavně po roku 1989. Dnes je totiž velmi moderní, že mateřské školy se snaží hodně komunikovat s rodinou a naopak. Většina rodičů má totiž pocit, že mohou ovlivnit chod mateřské školy.
Teoretická část této práce popisuje historii, proměny a přístupy, které mateřské školy nabízejí ale také cíle a úkoly těchto institucí. V praktické části jsem si stanovila dvě hypotézy. První se týká spolupráce rodiny a mateřské školy a druhá pokroků, kterých dítě dosahuje díky působení mateřské školy.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I will deal with a topic that is closest to me. My topic is kindergarten, children and everything around them. Even though I do not have children myself yet, I will try to use a lot of practical experience in my task. Therefore, I will more focus on the practical part, because it is the best way of showing the importance of kindergartens.
Kindergartens are an integral part of each individual and for the child it is a second social group, after the family, in which the baby was coming.That is the reason why I deal with this assignments, goals and history of kindergarten co-operating with family, which has undergone major changes, especially after 1989. It is very modern nowadays that indergartens are trying to communicate a lot with family and vice-versa. Most parents have a feeling that they may affect the operation of the kindergarten.
The theoretical part describes the history, transformation and approaches that offer kindergarten but also the goals and tasks of these institutions. In the practical part, I set up two hypotheses. The first concerns the cooperation between family and kindergarten and the other advances which the child reaches kindergarten through exposure.
Klíčová slova
mateřská škola, sociální role, dítě
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, social role, child
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 15/2010, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovné styly používané v rodinách;
- na analyzování výchovných stylů vzhledem k socioprofesním znakům rodiny;
- na kvalitativní šetření ve vybraných rodinách s různým socioprofesním zařazením.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 15/2010, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovné styly používané v rodinách;
- na analyzování výchovných stylů vzhledem k socioprofesním znakům rodiny;
- na kvalitativní šetření ve vybraných rodinách s různým socioprofesním zařazením.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Psychologie dítěte. 1. vyd. Tišnov: SURSUM & HROCH, 1994, ISBN 80-85799-03-0.
ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. 1. vyd. Praha 1996, ISBN 80-85866-15-3.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005,407 s. ISBN 80-7367-040-2.
MAKARENKO, A. S. O výchově dětí v rodině. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1947. Přeloženo z ruštiny: J. Slánská.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000, 143 s. ISBN 80-7178494-X.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Psychologie dítěte. 1. vyd. Tišnov: SURSUM & HROCH, 1994, ISBN 80-85799-03-0.
ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. 1. vyd. Praha 1996, ISBN 80-85866-15-3.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005,407 s. ISBN 80-7367-040-2.
MAKARENKO, A. S. O výchově dětí v rodině. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1947. Přeloženo z ruštiny: J. Slánská.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000, 143 s. ISBN 80-7178494-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se bez omluvy nedostavila k vykonání státní závěrečné zkoušky. Z tohoto důvodu je hodnocena F - nedostatečně.