Bakalářská práce se zabývá problematikou působení médií na děti předškolního věku, to je dětí od tří do šesti či sedmi let. Teoretická část se zabývá charakteristikou médií, jejich vlivem a funkcí. Dále vývojovým obdobím dítěte, sociální komunikací a rodinou. Cílem praktické části bakalářské práce je poukázat na to, jaký mají děti v předškolním věku vztah k médiím a zda z médií přebírají vzory.
Anotace v angličtině
This Bachelor work deals with the problem"The impact of mass media on preschool children(at the age of 3 -7)"Theoretical part characterizes mass media their influence and function in our society,further it touches evolutionary period of a child,social communication and a family..The aim of practical part of work is to point out what attitude the preschool children take towards mass media and whether they take these media as an example.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, média, rodina a výchova
Klíčová slova v angličtině
preschool children,mass media,family upbringing.
Rozsah průvodní práce
52 s. (61 471 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou působení médií na děti předškolního věku, to je dětí od tří do šesti či sedmi let. Teoretická část se zabývá charakteristikou médií, jejich vlivem a funkcí. Dále vývojovým obdobím dítěte, sociální komunikací a rodinou. Cílem praktické části bakalářské práce je poukázat na to, jaký mají děti v předškolním věku vztah k médiím a zda z médií přebírají vzory.
Anotace v angličtině
This Bachelor work deals with the problem"The impact of mass media on preschool children(at the age of 3 -7)"Theoretical part characterizes mass media their influence and function in our society,further it touches evolutionary period of a child,social communication and a family..The aim of practical part of work is to point out what attitude the preschool children take towards mass media and whether they take these media as an example.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, média, rodina a výchova
Klíčová slova v angličtině
preschool children,mass media,family upbringing.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- působení televize a internetu na děti předškolního věku;
- jaké vzory si dítě přebírá z televizních programů a jak je vnímá;
- jak se působení televize a ostatních médií projevuje v reálném životě dítěte - agrese a agresivita.
Součástí práce bude empirické šetření, eventuálně realizovaný sociologický výzkum zaměřený na dané téma.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- působení televize a internetu na děti předškolního věku;
- jaké vzory si dítě přebírá z televizních programů a jak je vnímá;
- jak se působení televize a ostatních médií projevuje v reálném životě dítěte - agrese a agresivita.
Součástí práce bude empirické šetření, eventuálně realizovaný sociologický výzkum zaměřený na dané téma.
Seznam doporučené literatury
Blažek, B. Tváří v tvář obrazovce. 1.vyd. Praha: Slon, 1995, 199 s. ISBN 80-85850-11-7.
Martínek, Zdeněk. Agrese a agresivita u dětí a mládeže. 1. vyd. Praha, 2008,24 s. ISBN 978-80-86956-29-9.
Říčan, P., Pithartová, D. Krotíme obrazovku, jak vést děti k rozumnému užívání médií. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 62 s. ISBN 80-7178-084-7.
Suchý, A. Mediální zlo mýty a realita. 1.vyd. TRITON 2007, 167 s. ISBN 978-80-7254-926-9.
Šeďová, Klára. Děti a rodiče před televizí, Rodinná socializace dětského televizního diváctví 1. vyd. Brno: Paido, 2007, 158 s. ISBN 978-80-7315-149-2.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Blažek, B. Tváří v tvář obrazovce. 1.vyd. Praha: Slon, 1995, 199 s. ISBN 80-85850-11-7.
Martínek, Zdeněk. Agrese a agresivita u dětí a mládeže. 1. vyd. Praha, 2008,24 s. ISBN 978-80-86956-29-9.
Říčan, P., Pithartová, D. Krotíme obrazovku, jak vést děti k rozumnému užívání médií. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 62 s. ISBN 80-7178-084-7.
Suchý, A. Mediální zlo mýty a realita. 1.vyd. TRITON 2007, 167 s. ISBN 978-80-7254-926-9.
Šeďová, Klára. Děti a rodiče před televizí, Rodinná socializace dětského televizního diváctví 1. vyd. Brno: Paido, 2007, 158 s. ISBN 978-80-7315-149-2.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Otázky komise: X