Tématem bakalářské práce je úskalí výchovy mentálně retardovaného dítěte v rodině. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické.
Teoretická část se zabývá definováním charakteristiky a znaků mentální retardace, příčiny vzniku a specifika vývoje mentálně postižených dětí. Dále je zaměřena na to, jak vidíme mentálně postižené dítě v minulosti a dnes. Práce se zaměřuje také na rodiče mentálně postižených dětí, kteří na jedné straně využívají pomoci státu, ačkoli na druhé straně mají stále čas na své koníčky v tak složité životní situaci.
Praktická část má za cíl zjistit názor rodičů na úskalí výchovy jejich mentálně postiženého dítěte.
Annotation in English
ThethemeofthisBachelor thesis arethepitfallsofeducationofamentallydisabledchildinthefamily.Theworkconsistsoftwoparts-theoretical and practical.
Thetheoreticalpartdealswithdefiningcharacteristicsandsignsofmentaldisorder,
thecausesandthespecificsofthedevelopmentof(oldfashioned: mentallyhandicapped)
childrenwithlearningdifficulties. Itisalsofocusedonhowmentallydisabledchildrenwereseeninthepastand are seennowadays. Moreover,theworkbringsintofocusparentsofchildrenwithlearningdifficultieswho on one hand use socialsupportofthegovernment, however, on theother hand
stillhavetimefortheirhobbies in such difficultlifesituation.
Thepracticalpartisaimedatfindingout more abouttheexperienceofparentsdealingwith such problematiceducationofchildrenwithlearningdifficulties.
Tématem bakalářské práce je úskalí výchovy mentálně retardovaného dítěte v rodině. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické.
Teoretická část se zabývá definováním charakteristiky a znaků mentální retardace, příčiny vzniku a specifika vývoje mentálně postižených dětí. Dále je zaměřena na to, jak vidíme mentálně postižené dítě v minulosti a dnes. Práce se zaměřuje také na rodiče mentálně postižených dětí, kteří na jedné straně využívají pomoci státu, ačkoli na druhé straně mají stále čas na své koníčky v tak složité životní situaci.
Praktická část má za cíl zjistit názor rodičů na úskalí výchovy jejich mentálně postiženého dítěte.
Annotation in English
ThethemeofthisBachelor thesis arethepitfallsofeducationofamentallydisabledchildinthefamily.Theworkconsistsoftwoparts-theoretical and practical.
Thetheoreticalpartdealswithdefiningcharacteristicsandsignsofmentaldisorder,
thecausesandthespecificsofthedevelopmentof(oldfashioned: mentallyhandicapped)
childrenwithlearningdifficulties. Itisalsofocusedonhowmentallydisabledchildrenwereseeninthepastand are seennowadays. Moreover,theworkbringsintofocusparentsofchildrenwithlearningdifficultieswho on one hand use socialsupportofthegovernment, however, on theother hand
stillhavetimefortheirhobbies in such difficultlifesituation.
Thepracticalpartisaimedatfindingout more abouttheexperienceofparentsdealingwith such problematiceducationofchildrenwithlearningdifficulties.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- diagnostické kategorie mentální retardace;
- souvislosti a zákonitosti výchovy a vzdělávání dítěte s mentálním postižení, způsob jeho socializace;
- specifika výchovy mentálně retardovaného dítěte v rodině.
Součástí práce bude empirické šetření formou kvalitativního výzkumu.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- diagnostické kategorie mentální retardace;
- souvislosti a zákonitosti výchovy a vzdělávání dítěte s mentálním postižení, způsob jeho socializace;
- specifika výchovy mentálně retardovaného dítěte v rodině.
Součástí práce bude empirické šetření formou kvalitativního výzkumu.
Recommended resources
Friel J., Friel L. Sedm největších rodičovských omylů. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0596-8.
Kast-Zahn A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press a.s. 2007, ISBN 978-80-251-1557-2.
Kvapilík J.,Černá M. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha: Aviceum, 1990, 1. vydání. ISBN 80-201-0019-9.
Richman S. Výchova dětí s autismem. Praha:Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-424-3.
Švarcová I. Vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 1911. ISBN 978-80-7367-889-0.
Recommended resources
Friel J., Friel L. Sedm největších rodičovských omylů. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0596-8.
Kast-Zahn A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press a.s. 2007, ISBN 978-80-251-1557-2.
Kvapilík J.,Černá M. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha: Aviceum, 1990, 1. vydání. ISBN 80-201-0019-9.
Richman S. Výchova dětí s autismem. Praha:Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-424-3.
Švarcová I. Vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 1911. ISBN 978-80-7367-889-0.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla částečně
3. Dr. Palovčíková: Formální nedostatky v práci.
- odpověděla částečně
Dr. Procházková: Jste v této problematice osobně zainteresovaná?