Tato diplomová práce se zabývá formulováním takové konkurenční strategie, která by co nejlépe napomohla efektivněji realizovat záměry společnosti na obuvnickém trhu. Teoretická část obsahuje teoretická doporučení při pohledu na definování konkurenční strategie s důrazem na konkurenční výhody a jejich zdroje. Základem praktické části je analýza současné situace v obuvnického průmyslu a analýza konkurenční prostředí firmy a stanovuje i další prvky konkurenční strategie. Na základě závěrů situační analýzy je navrhnuta vhodná konkurenční strategie pro úspěšný konkurenční boj a dosažení podnikových záměrů na tuzemském trhu.
Anotace v angličtině
This project of competitive strategy is designed to help BEVAP Ltd realize more effectively its intentions on footwear market. Theoretical part contains theoretical recommendations, which are: description of competition strategy with emphasis on competition advantages and their sources. In practical part we apply our theory in reallife situations. Practical part is based on analysis of current situation of footwear industry and competative environment of the company is analysed. Other elements of competitive strategy are determined. Based on the results of the situation analysis, a competitive strategy is suggested. It offers solutions for competing successfully and for achieving company´s intentions on domestic market.
Tato diplomová práce se zabývá formulováním takové konkurenční strategie, která by co nejlépe napomohla efektivněji realizovat záměry společnosti na obuvnickém trhu. Teoretická část obsahuje teoretická doporučení při pohledu na definování konkurenční strategie s důrazem na konkurenční výhody a jejich zdroje. Základem praktické části je analýza současné situace v obuvnického průmyslu a analýza konkurenční prostředí firmy a stanovuje i další prvky konkurenční strategie. Na základě závěrů situační analýzy je navrhnuta vhodná konkurenční strategie pro úspěšný konkurenční boj a dosažení podnikových záměrů na tuzemském trhu.
Anotace v angličtině
This project of competitive strategy is designed to help BEVAP Ltd realize more effectively its intentions on footwear market. Theoretical part contains theoretical recommendations, which are: description of competition strategy with emphasis on competition advantages and their sources. In practical part we apply our theory in reallife situations. Practical part is based on analysis of current situation of footwear industry and competative environment of the company is analysed. Other elements of competitive strategy are determined. Based on the results of the situation analysis, a competitive strategy is suggested. It offers solutions for competing successfully and for achieving company´s intentions on domestic market.
Proveďte kritické zhodnocení literárních pramenů a formulujte podstatu konkurenceschopnosti podniku a faktory jejího zvyšování.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou situaci obuvnického průmyslu a její dopad na obuvnické firmy v ČR.
Proveďte rozbor konkurenčního prostředí společnosti BEVAP, s.r.o.
Vytvořte projekt konkurenční strategie a způsob implementace ve společnosti BEVAP, s.r.o.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte kritické zhodnocení literárních pramenů a formulujte podstatu konkurenceschopnosti podniku a faktory jejího zvyšování.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou situaci obuvnického průmyslu a její dopad na obuvnické firmy v ČR.
Proveďte rozbor konkurenčního prostředí společnosti BEVAP, s.r.o.
Vytvořte projekt konkurenční strategie a způsob implementace ve společnosti BEVAP, s.r.o.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1998.124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2001. 146 s. ISBN 80-245-0249-6
[3] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. Praha: Linde, 1995. 239 s. ISBN 80-85647-93-1
[4] KOTLER, P. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
[5] PORTER, M. Konkurenční strategie : metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1998.124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, 2001. 146 s. ISBN 80-245-0249-6
[3] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. Praha: Linde, 1995. 239 s. ISBN 80-85647-93-1
[4] KOTLER, P. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
[5] PORTER, M. Konkurenční strategie : metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2